اربیل 31°C شنبه 06 تیر 21:49

سپاه پاسداران: انتقام حمله اسرائیل به جنوب لبنان را گرفتیم

سپاه پاسداران: انتقام حمله اسرائیل به جنوب لبنان را گرفتیم
100%

 

 

تحولات نظامی میان واشنگتن و تهران وارد مرحله جدیدی شد؛ پس از آنکه سپاه پاسداران ایران اعلام کرد در پاسخ به حملات هوایی آمریکا به خاک این کشور، چندین پایگاه و محل استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار داده است.

طبق بیانیه رسمی سپاه پاسداران، این تنش پس از آن رخ داد که اسرائیل آتش‌بس در جنوب لبنان را نقض کرد و همزمان دولت آمریکا نیز «مانند همیشه» به تعهدات خود پایبند نبود. سپاه پاسداران می‌گوید آمریکا به بهانه توقیف کشتی‌ای که ادعا شده از مسیر غیرقانونی در تنگه هرمز عبور کرده، حملات هوایی به سواحل ایران انجام داده است.

در این بیانیه آمده است که نیروی دریایی سپاه پاسداران به عنوان واکنشی به این «تجاوز»، مستقیماً مناطقی را هدف قرار داده که نیروهای ارتش آمریکا در آنجا مستقر هستند. پاسداران تأکید کرده است که اجازه نمی‌دهد هیچ حمله‌ای به حاکمیت ارضی ایران بدون پاسخ بماند.

این درگیری شدید تنها چند روز پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دو کشور صورت می‌گیرد که قرار بود به مدت ۶۰ روز آتش‌بس و آرامش را در منطقه برقرار کند. ناظران سیاسی هشدار می‌دهند که این رویارویی مستقیم، خطر شعله‌ور شدن جنگی گسترده در خاورمیانه و بسته شدن نهایی تنگه هرمز -که یکی از مهم‌ترین آبراه‌های انرژی در جهان است- را افزایش می‌دهد.

تا این لحظه، پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا هیچ اظهارنظر رسمی درباره میزان خسارات وارده به پایگاه‌های خود یا جزئیات حمله تلافی‌جویانه ایران منتشر نکرده‌اند، اما وضعیت آماده‌باش نیروهای آمریکایی در منطقه به بالاترین سطح رسیده است.

خاورمیانه

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.