در نتیجه مذاکرات فنی میان آمریکا و ایران در سوئیس، تصمیم گرفته شد چهار کارگروه برای رسیدگی به پروندههای لغو تحریمها، مسائل هستهای، بازسازی و توسعه اقتصادی، و نظارت و اجرا تشکیل شود.
روز سهشنبه ۲۳ ژوئن، کاظم غریبآبادی، معاون وزیر امور خارجه ایران، پس از پایان دور مذاکرات فنی میان آمریکا و ایران در سوئیس، تشکیل چهار کارگروه تخصصی را اعلام کرد که شامل پروندههای لغو تحریمها، مسائل هستهای، بازسازی، و نظارت و اجرا میشوند.
معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: «با مشارکت پاکستان و قطر، توافقی بر سر سازوکار عبور ایمن کشتیها از تنگه هرمز و ایجاد واحدی برای جلوگیری از درگیریها در لبنان حاصل شده است.»
وی در عین حال اشاره کرد که این چهار کارگروه، مسئولیت پیگیری پروندههای لغو تحریمها، مسائل هستهای، بازسازی و توسعه اقتصادی، و نظارت و اجرا را بر عهده خواهند داشت.
بنا به گزارش رسانههای ایران، در سطح پروندههای مالی نیز توافق آزادسازی داراییهای مسدودشده ایران به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار، در دو مرحله ۶ میلیارد دلاری، وارد فاز اجرایی شده است.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.