اعلام توقف درگیریها در منطقه و حرکت به سمت امضای توافق جامع میان آمریکا و ایران، موجی از خوشبینی را در محافل اقتصادی و انرژی ایجاد کرده است. انتظار میرود این تحولات بازتاب مثبتی بر بازارهای جهانی انرژی و حملونقل دریایی، بهویژه در «تنگه هرمز» که یکی از مهمترین مسیرهای استراتژیک تجارت نفت در جهان محسوب میشود، داشته باشد.
عراق در پی بازگشت ثبات منطقهای، چشمانتظار دستاوردهای متعددی است که مهمترین آنها افزایش صادرات نفت، سهولت در تبادلات تجاری و حملونقل دریایی، و همچنین ازسرگیری فعالیت شرکتهای خارجی فعال در حوزه نفت است.
در همین راستا، «سلیم رکابی»، سخنگوی رسمی وزارت نفت عراق، تأکید کرد که دولت و این وزارتخانه، پرونده بازگشت شرکتهای خارجیِ مدیریتکننده میدانها و پالایشگاههای نفت را در اولویت کاری خود قرار دادهاند.
رکابی در گفتوگو با روزنامه «الصباح» اظهار داشت که وزارت نفت در حال تلاش برای ایجاد فضای مناسب جهت ازسرگیری فعالیت این شرکتهاست؛ این امر از طریق تأمین الزامات امنیتی و فنی لازم برای تضمین ثبات عملیاتی آنها و تداوم تولید محقق خواهد شد.
وی همچنین به وجود پروندههای ویژهای در خصوص برخی از شرکتهای فعال در اقلیم کردستان عراق و همچنین شرکتهای فعال در پالایشگاه بصره اشاره کرد.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.