نخستوزیر اقلیم کردستان با نماینده ویژه رئیسجمهور آمریکا دیدار کرد؛ در این دیدار وضعیت منطقه، روابط میان اربیل و بغداد، فعالسازی پارلمان و تشکیل کابینه جدید دولت اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امروز سهشنبه ۱۶ ژوئن، مسرور بارزانی، نخستوزیر اقلیم کردستان از یک هیئت آمریکایی به ریاست سفیر «تام باراک»، نماینده ویژه رئیسجمهور آمریکا در امور عراق و سوریه و سفیر آمریکا در ترکیه، استقبال کرد.
در این نشست که «جاشوا هریس» کاردار سفارت آمریکا در بغداد و ژنرال «کوین لامبرت» فرمانده کل نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه نیز حضور داشتند، وضعیت کلی اقلیم کردستان، عراق و منطقه بررسی شد.
نخستوزیر ضمن ابراز قدردانی اقلیم کردستان از همکاری و حمایتهای مستمر آمریکا، بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه در زمینههای مختلف تأکید کرد.
سفیر تام باراک ضمن ستایش روند پیشرفت و آبادانی اقلیم کردستان، اشاره کرد که دونالد ترامپ احترام ویژهای برای ملت کرد، اقلیم کردستان و رهبری مسعود بارزانی قائل است.
دو طرف بر اهمیت توسعه بیشتر روابط تجاری میان آمریکا، عراق و اقلیم کردستان و همچنین فعالیت و مشارکت بیشتر شرکتهای آمریکایی در عراق و اقلیم کردستان، بهویژه در حوزه انرژی توافق نظر داشتند.
همچنین دو طرف بر ضرورت حمایت از دولت جدید فدرال به نخستوزیری «علی زیدی» در راستای توسعه اقتصادی و خدمترسانی به تمامی شهروندان و اقشار عراق به صورت برابر و بدون تبعیض، و همچنین حلوفصل مشکلات با اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی تأکید کردند.
در پایان، هر دو طرف بر اهمیت فعالسازی پارلمان کردستان، تشکیل کابینه جدید دولت اقلیم و پایان دادن به بنبست سیاسی در سریعترین زمان ممکن تأکید کردند.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.