اربیل 31°C دوشنبه 01 تیر 11:28

مسرور بارزانی با تام باراک دیدار کرد

مسرور بارزانی با تام باراک دیدار کرد
کوردستان TV
100%

 

 

نخست‌وزیر اقلیم کردستان با نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد؛ در این دیدار وضعیت منطقه، روابط میان اربیل و بغداد، فعال‌سازی پارلمان و تشکیل کابینه جدید دولت اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امروز سه‌شنبه ۱۶ ژوئن، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان از یک هیئت آمریکایی به ریاست سفیر «تام باراک»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور عراق و سوریه و سفیر آمریکا در ترکیه، استقبال کرد.

در این نشست که «جاشوا هریس» کاردار سفارت آمریکا در بغداد و ژنرال «کوین لامبرت» فرمانده کل نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه نیز حضور داشتند، وضعیت کلی اقلیم کردستان، عراق و منطقه بررسی شد.

نخست‌وزیر ضمن ابراز قدردانی اقلیم کردستان از همکاری و حمایت‌های مستمر آمریکا، بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

سفیر تام باراک ضمن ستایش روند پیشرفت و آبادانی اقلیم کردستان، اشاره کرد که دونالد ترامپ احترام ویژه‌ای برای ملت کرد، اقلیم کردستان و رهبری مسعود بارزانی قائل است.

دو طرف بر اهمیت توسعه بیشتر روابط تجاری میان آمریکا، عراق و اقلیم کردستان و همچنین فعالیت و مشارکت بیشتر شرکت‌های آمریکایی در عراق و اقلیم کردستان، به‌ویژه در حوزه انرژی توافق نظر داشتند.

همچنین دو طرف بر ضرورت حمایت از دولت جدید فدرال به نخست‌وزیری «علی زیدی» در راستای توسعه اقتصادی و خدمت‌رسانی به تمامی شهروندان و اقشار عراق به صورت برابر و بدون تبعیض، و همچنین حل‌وفصل مشکلات با اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی تأکید کردند.

در پایان، هر دو طرف بر اهمیت فعال‌سازی پارلمان کردستان، تشکیل کابینه جدید دولت اقلیم و پایان دادن به بن‌بست سیاسی در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.

کردستان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.