در چهل و ششمین سالگرد کارزارهای نسلکشی کردهای فیلی، که منجر به شهادت، اخراج، ناپدیدسازی اجباری و مصادره اموال و داراییهای صدها هزار کرد فیلی توسط رژیمهای پیشین عراق، بهویژه رژیم بعث گردید، تأکید میکنیم که دولت فدرال باید وظایف و مسئولیتهای قانونی و دستوری خود را بر عهده بگیرد. لازم است دولت به شیوهای شایسته، خانوادهها و بستگان شهدا و آسیبدیدگان کرد فیلی، شهدای بمباران شیمیایی، انفالشدگان و تمامی متضررین دست رژیم پیشین عراق را جبران خسارت نماید.
در این یادبود غمانگیز، در برابر روان پاک شهدای کرد فیلی و تمامی شهدای کردستان سر تعظیم فرود میآوریم.
مسرور بارزانی نخستوزیر اقلیم کردستان ۲۰۲۶/۴/۴
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.