آژانس بینالمللی انرژی اتمی فاش کرد که یک نیروگاه مهم اتمی ایران از کار افتاده است و دیگر توانایی تولید و توسعه فعالیتهای هستهای را ندارد.
امروز دوشنبه، آژانس بینالمللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد: مجتمع آب سنگین «خنداب» در ایران، به دلیل حملات هوایی هفته گذشته اسرائیل به طور کامل از کار افتاده است.
این آژانس پس از تجزیه و تحلیل آخرین تصاویر ماهوارهای اشاره کرده است: «تأسیسات خنداب (راکتور اراک سابق) آسیبهای شدیدی دیده و دیگر فعالیت نمیکند.»
همچنین ذکر شده است که در زمان حمله، هیچ ماده هستهای اعلامشدهای در داخل این تأسیسات نبوده و پیشتر به مکان دیگری منتقل شده بودند.
آژانس تأکید کرده است که اگرچه مواد منتقل شده بودند، اما تمامی تجهیزات توسعه و تولید انرژی اتمی در داخل نیروگاه بوده و نابود شدهاند.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.