دو نماینده سهمیه (کوتای) مسیحیان در پارلمان کردستان، حمله موشکی به یک مقر پیشمرگه را محکوم کرده و اعلام کردند این تجاوزات در حالی صورت میگیرد که اقلیم کردستان تصمیم به بیطرفی در این جنگ گرفته است.
متن بیانیه این دو نماینده مسیحی به شرح زیر است:
با اندوهی عمیق، خبر شهادت شش تن از جنگاوران قهرمان پیشمرگه و زخمی شدن ۳۰ نفر دیگر را اعلام میکنیم که در پی تجاوز آشکار موشکی به مقر «لشکر هفتم» در منطقه یکم، هدف قرار گرفتند.
از اینجا مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده و بستگان شهدا عرض نموده و خود را شریک این سوگ بزرگ میدانیم. ما هدف قرار دادن پیشمرگههای کردستان با موشکهای بالستیک را که به صورت عمدی انجام شده است، به شدت محکوم میکنیم؛ آن هم در حالی که حملهکنندگان پیشاپیش اطمینان داشتند که اقلیم کردستان تصمیم به بیطرفی در این جنگ گرفته است.
این تجاوز، افزونه دیگری بر سلسله حملات روزانه به شهرهای اقلیم کردستان بدون هیچ توجیهی است؛ اقدامی رعبآور که شهروندان و ساکنان را بدون انجام هیچ گناهی هدف قرار میدهد.
خون شهدای پیشمرگه از نظر انسانی و اخلاقی بر گردن حملهکنندگان باقی خواهد ماند.
دو نماینده پارلمان کردستان از سهمیه مسیحیان:
د. جیمز حستو هیدو
رامی نوری سیاوش
۲۴ مارس ۲۰۲۶
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.