اربیل 31°C سه شنبه 02 تیر 15:21

جنگ ایران و آمریکا وارد مرحله‌ای خطرناک می‌شود

در این مرحله، پایگاه‌های اتمی و زیرساخت‌های انرژی هدف قرار می‌گیرند
کوردستان TV
100%



 

سطح رویارویی میان ایران از یک سو و اسرائیل و آمریکا از سوی دیگر، وارد مرحله‌ای جدید و غیرمنتظره شده است. بر اساس آخرین تحولات، میدان درگیری‌ها به سمت اهداف حساسی مانند تأسیسات اتمی و مراکز استراتژیک کشیده شده است.

در حالی که حملات اسرائیل و آمریکا به داخل ایران شدت یافته، تهران نیز حملات خود را به عمق خاک اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه گسترش داده است. این تحولات نه تنها منجر به ده‌ها قربانی و ویرانی‌های گسترده شده، بلکه تهدیدها به سطح هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی و بستن آبراه‌های جهانی رسیده است که امنیت اقتصادی جهان را با خطر مواجه کرده است.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت و سازمان امداد و نجات اسرائیل، حملات موشکی ایران به شهرهای جنوب اسرائیل خسارات بزرگی بر جای گذاشته است.

سازمان امداد اسرائیل اعلام کرد که تنها در شهر عراد ۱۱۵ نفر مجروح شده‌اند و یک محله به‌طور کامل ویران شده است که بر اثر آن ۱۵۰ خانواده خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند. همچنین در شهر دیمونا که مرکز یک تأسیسات اتمی حساس است، ۶۴ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

در مقابل، سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای رسمی مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و اعلام کرد که با موشک‌های (فتاح، قدر، عماد) و پهپاد، چندین مرکز نظامی و امنیتی در شهرهای جنوب اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.

در جبهه مقابل نیز، تأسیسات حساس در داخل ایران هدف قرار گرفته‌اند.

پس از حمله‌ای جدید به تأسیسات اتمی نطنز، اسرائیل یک مرکز دانشگاهی در تهران را که برای تحقیقات اتمی استفاده می‌شد، بمباران کرد.

ارتش ایران در بیانیه‌ای فاش کرد که یک پهپاد مسلح (آمریکایی-اسرائیلی) را در آسمان پایتخت، پیش از انجام عملیات سرنگون کرده است.

همزمان، سخنگوی ارتش ایران تأکید کرد که با پهپادهای پیشرفته نوع (آرش-۲) به فرودگاه بن‌گوریون در اسرائیل حمله کرده‌اند.

خطرات این درگیری از مرزهای خاورمیانه فراتر رفته و بازار انرژی جهان را تهدید می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در پیامی تهدید به ویرانی بزرگترین نیروگاه‌های برق ایران کرد، در صورتی که طی ۴۸ ساعت تنگه هرمز را به‌طور کامل بازگشایی نکند. در واکنش فوری نیز، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ایران هشدار داد که هرگونه حمله به زیرساخت‌های انرژی این کشور، با هدف قرار دادن تمامی زیرساخت‌های انرژی و آب آمریکا و اسرائیل در منطقه پاسخ داده خواهد شد.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.