دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، هشدار تندی را خطاب به تهران صادر کرد و اعلام نمود که اگر ظرف ۴۸ ساعت آینده تنگه هرمز بازگشایی نشود، ارتش کشورش تمامی نیروگاههای تولید برق این کشور را نابود خواهد کرد.
این اظهارات ترامپ در حالی مطرح میشود که تنشها در منطقه و بهویژه در آبراههای بینالمللی به اوج خود رسیده است. رئیسجمهور آمریکا تأکید کرد که اجازه نخواهند داد هیچ طرفی مانعی در برابر حرکت تجاری و صادرات انرژی در تنگه هرمز ایجاد کند.
ترامپ در پیام خود به مقامات تهران اشاره کرده است که اگر تهران به مهلت تعیینشده پایبند نباشد و به بستن این تنگه استراتژیک ادامه دهد، آمریکا آماده است تا ضربات سنگینی به زیرساختهای انرژی ایران وارد کند.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.