در حالی که جهان در سکوت منتظر فروکش کردن انفجار تنشها در خاورمیانه است، دولت دونالد ترامپ آمادگیهای نظامی خود را به سطحی بیسابقه ارتقا داده است.
گزارشهای خبری فاش میکنند که پنتاگون تنها در چارچوب حملات هوایی باقی نخواهد ماند، بلکه طرحی دقیق برای عملیات زمینی و تصرف مناطق استراتژیک ایران آماده کرده است که بارزترین آنها جزیره (خارگ) به عنوان شاهرگ اقتصادی تهران است؛ همزمان سه واحد ویژه از نیروهای (مارینز) نیز به سوی آبهای خلیج به راه افتادهاند.
بر اساس اطلاعات گزارش (آکسیوس) و منابع نظامی، واشینگتن چشم به جزیره خارگ دوخته است که تنها ۱۵ مایل از سواحل ایران فاصله دارد و بیش از ۹۰٪ صادرات نفت این کشور از آنجا انجام میشود. هدف ترامپ از این اقدام تنها نظامی نیست، بلکه بیشتر سیاسی است؛ برای «شکستن هژمونی ایران بر تنگه هرمز و ناچار کردن تهران برای بازگشت به میز مذاکره با شروط آمریکا.»
در این چارچوب، (رویترز) فاش کرده است که نیروی جدیدی متشکل از ۴۵۰۰ نفر از تفنگداران دریایی (مارینز) و دریانوردان که متخصص عملیات هلیبرن دریایی و کنترل سواحل هستند، به سوی منطقه رهسپار شدهاند.
هدف دوم... تصرف اورانیوم غنیسازی شده
همتراز با تحرکات زمینی، شبکه (CBS) اعلام کرد که دولت ترامپ گزینه تصرف و خارج کردن مواد اتمی ایران را بررسی کرده است. این مأموریت در صورت تصویب، به فرماندهی عملیاتهای ویژه مشترک سپرده خواهد شد. هرچند «کارولین لیویت»، سخنگوی کاخ سفید میگوید: «هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است»، اما ترامپ با شیوه مبهم مخصوص به خود میگوید: «نیرو نمیفرستم، اما اگر این کار را بکنم، مطمئن باشید به شما نخواهم گفت!». این در حالی است که «رافائل گروسی»، مدیر آژانس اتمی هشدار میدهد که هرگونه تلاشی از این دست برای کنترل ۹۷۲ پوند اورانیوم ۶۰٪ غنیسازی شده، عملیاتی بسیار پرخطر خواهد بود.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.