نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، در پیامی خطاب به شرکتکنندگان در جشن نوروز در شهر آمد (دیاربکر)، بر اهمیت به ثمر رسیدن فرآیند صلح در ترکیه تأکید کرد و اعلام نمود که اقلیم کردستان به هر نحو ممکن از تلاشهایی که آرامش و ثبات را به منطقه بازمیگرداند، پشتیبانی میکند. رئیس اقلیم همچنین اشاره کرد که صلح تنها راه برای بنا نهادن یک زندگی شایسته و تأمین آیندهای روشن برای نسلهای آینده است.
متن سخنرانی رئیس اقلیم كردستان توسط «دلشاد شهاب»، مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان به نمایندگی از نچیروان بارزانی قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:
خواهران و برادران گرامی،
حاضران ارجمند،
جشن نوروز و سال نو کوردی را به گرمی و از صمیم قلب به تمام ملت کرد و به شما عزیزان که امروز در «آمد» سرافراز برای گرامیداشت نوروز گرد هم آمدهاید، تبریک میگویم.
نوروز برای ما جشنی ویژه است؛ نماد حیات دوباره و ارادهی زندگی است، همچنین تجسم آرزوهای ملتی است که همواره تشنهی آزادی و همزیستی بوده است. امیدوارم این جشن مایه خیر و آرامش برای همگان باشد.
این گردهمایی شما که به یک سنت سالانهی زیبا در آمد تبدیل شده است، خود به تنهایی جشن زندگی و زیبایی است و بیانگر اشتیاق و پیام کردها برای برادری و پذیرش یکدیگر است.
ما در حالی که امروز جشن نوروز را گرامی میداریم، میخواهیم پشتیبانی دلسوزانهی خود را از صلح بازگو کنیم. تحقق صلح در ترکیه گامی تاریخی است و به نفع هر دو ملت کرد و ترک و تمام منطقه میباشد. صلح تنها راهی است که آیندهای روشن را برای نسلهایمان تضمین میکند.
ما از دیرباز همسایه و همسرنوشت هستیم؛ سرنوشت و منافع ما یکی است. تنها از راه همبستگی و ثبات است که میتوانیم بر چالشها پیروز شویم و در بنا نهادن زندگیای شایسته مشارکت کنیم.
در اینجا سپاس و قدردانی خود را از تمام گامهایی که تاکنون برای پیروزی صلح برداشته شده، ابراز میکنم. با امید به این تلاشها مینگریم و چشمانتظار گامهای بیشتری هستیم.
ما در اقلیم کردستان، تمام همکاری خود را برای موفقیت صلح اعلام میکنیم و منتظر پایان درگیریها و تثبیت ثبات هستیم. بیایید با هم کار کنیم تا در این روزگاری که منطقه از میان جنگ و کشمکشهای سخت عبور میکند، صلح به یک واقعیت همیشگی تبدیل شود.
نوروزتان پیروز و هر سال به خوشی.
نچیروان بارزانی
رئیس اقلیم کردستان
۲۰۲۶/۳/۲۱
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.