اربیل 31°C سه شنبه 02 تیر 00:54

پرزیدنت بارزانی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و سال نو کوردی، پیام تبریکی را خطاب به کردستانیان مقیم شهر بن و روند (جوامع) کوردی در اروپا صادر کرد

پرزیدنت بارزانی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و سال نو کوردی، پیام تبریکی را خطاب به کردستانیان مقیم شهر بن و روند (جوامع) کوردی در اروپا صادر کرد
کوردستان TV
100%

 

در چارچوب جشن‌های جشنی ملی نوروز در شهر بُن کشور آلمان، جناب پرزیدنت مسعود بارزانی پیامی مهم خطاب به حاضران و تمامی کردستانیان خارج از کشور صادر کرد. در این پیام که به نام جناب ایشان قرائت شد، پرزیدنت بارزانی اعلام داشت که: «نوروز نشانه زنده‌شدن، آزادی و آغازی تازه برای ملت کرد است.»

ایشان در پیام خود مجدداً بر ضرورت اتحاد و همبستگی میان کردها در هر نقطه‌ای از جهان تأکید کرد و از رَوَند (جوامع) کوردی خواست که سفیرانی موفق برای شناساندن آرمان مشروع ملت خود و محافظت از زبان و فرهنگ کوردی باشند. همچنین در بخش دیگری از پیام، جناب سروک به اوضاع منطقه و حقوق ملت کرد در سایر بخش‌های کردستان اشاره کرده و آرزوی صلح و ثبات برای تمامی طرف‌ها نمود.

 

متن پیام پرزیدنت بارزانی:

 

بنام خداوند بزرگ و مهربان

خواهران و برادران دوست‌داشتنی

حاضران ارجمند

کردستانی‌های عزیز

 

بسیار خوش آمدید به این تجمع جماهری به مناسبت جشن ملی، جشن نوروز.

از صمیم قلب می‌خواستم با شما عزیزان در این مراسم پر از جوش و خروش شرکت کنم، اما به دلیل شرایط و پیچیدگی‌هایی که در این منطقه وجود دارد، با پوزش فراوان نتوانستم با شما مشارکت کنم. می‌خواهم صمیمانه پیروزی جشن نوروز را به شما و تمامی کردستانی‌های عزیز در کردستان، اروپا، آمریکا و هر جای دیگری از این جهان که کردها در آن زندگی می‌کنند، تبریک بگویم.

نوروز تنها آمدن یک فصل و نو شدن طبیعت و یک اتفاق نیست، بلکه نوروز برای کردستانی‌ها نشانه زنده‌شدن و آزادی است؛ نشانه آغازی تازه، برخاستن، امید و طلوع روزی نو است. نوروز امید ملتی است که هیچ‌گاه برای حقوق و آزادی خود، دست از مبارزه و مقاومت برنداشته است. آتش نوروز هزاران سال است در دل هر کردستانی جای دارد و پیامی است برای تمام جهان که این ملت صاحب اراده خویش است و هیچ مانع و ستمگری نتوانسته است آن اراده را متوقف کند. نوروز آتشی است برای آزادی، خودباوری و سر خم نکردن در دل تک‌تک کردستانی‌ها.

کردستانی‌های گرانقدر و دوست‌داشتنی،

ما کردها در هر کجا که باشیم، در کردستان یا اروپا یا آمریکا یا هر جای دیگری از این جهان، یک پیام اصلی همه ما را گرد هم می‌آورد، آن هم هویت کردایتی و عشق به آزادی است.

بسیار خوشحالم که اکنون در شهر (بُن) آلمان این تعداد زیاد از شهروندان کرد را می‌بینم که این خود نشانه اتحاد و هم‌صدایی کردهاست. نشانه آن است که کرد در هر کجا باشد می‌تواند با یک دل و یک صدا برای حقوق و هویت خود شانه به شانه یکدیگر بایستد؛ آن راه، راه درست و راه رستگاری است. از شما می‌خواهم در همه حال این اتحاد و یک‌صدایی خود را حفظ کنید. اکنون ما در عصری زندگی می‌کنیم که تمام جهان چشمانشان به کردهاست. اگر ما خودمان وجود داشته باشیم و متحد و پشت و پناه یکدیگر باشیم، مطمئن باشید جهان نیز دوست، همکار و پشتیبان ما خواهد بود.

کشورهای اروپایی به خانه دوم تعداد زیادی از کردهای هر چهار بخش تبدیل شده‌اند، اما مطمئنم دل همه شما با خاک و میهن و ولات است.

من از شما می‌خواهم فرزندان‌تان از زبان و فرهنگ کوردی منقطع نشوند و هر کردی که در خارج از کردستان زندگی می‌کند، لازم است سفیر شایسته‌ای برای ملت خود باشد و نمونه‌ای از رفتار متمدنانه و ارزش‌های والای ملت خود باشد و به قوانین و مقررات آن کشورهایی که سال‌هاست در آن‌ها زندگی می‌کنید و برای شما مانند پناهگاه بوده‌اند، احترام بگذارید.

کردستانی‌های دوست‌داشتنی، خواهران و برادران عزیز،

جای خوشحالی است که غرب کردستان از کارسات و بدبختی‌ها محافظت شد و امیدوارم هم حکومت سوریه و هم آمریکا و هم‌پیمانان، احترام به حقوق و خواسته‌های ملت کرد در سوریه بگذارند. همچنین پشتیبانی خود را از پروسه صلح در ترکیه اعلام می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه خوبی برسد که در خدمت همه طرف‌ها باشد.

در زمان کنونی که جهان پر از تغییرات بزرگ است، متأسفانه منطقه ما از میان جنگ و پیچیدگی‌ها عبور می‌کند؛ در این شرایط تنگنا که جهان به طور کلی نیاز به صلح و آرامش دارد، پیام ملت کردستان همواره پیام صلح و آرامش بوده است. تمام تلاش‌های ما این بوده که ملت کردستان بخشی از آن مشکلات و کشمکش‌ها نباشد. امیدواریم خواهران و برادران ما در شرق کردستان و همچنین اقلیم کردستان از جنگ، پیچیدگی و ناخوشی‌هایی که در منطقه هست، محفوظ باشند.

در پایان بار دیگر پیروزی جشن نوروز را به شما تبریک می‌گویم و امید خوشی و سالی پر از بختیاری و شادی برایتان دارم. در اینجا از شما می‌خواهم به عنوان خواهر و برادر پشت و پناه یکدیگر باشید و ارزش‌ها و پرنسیب‌های ملی را فراتر از تمامی منافع، افکار و ایدئولوژی‌ها قرار دهید. همه ما در کردستان امید و آرزوهای زیادی به قدرت، توانایی و تأثیرگذاری روند کوردی و کردهای خارج از کردستان داریم برای تقویت و شناساندن آرمان مشروع ملت کردستان به جهان.

نوروز و سالی خوش برای شما؛ من امید زیادی به آینده ملت کردستان دارم و پیروزی نیز هر دم برای ملت ماست.

سلام بر روان پاک شهیدان راه آزادی در هر کجا که باشند.

لازم می‌دانم از کنفدراسیون روند کوردی برای زحماتی که کشیدند تشکر کنم.

نوروزتان پیروز و در خیر و خوشی بمانید.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.