نخستوزیر اقلیم کردستان در رابطه با توافق میان اربیل و بغداد درباره صادرات نفت اعلام کرد: تصمیم گرفتیم اجازه دهیم نفت عراق از طریق خط لوله اقلیم کردستان منتقل شود.
مسرور بارزانی، نخستوزیر اقلیم کردستان اظهار داشت: «با در نظر گرفتن شرایط استثنایی که کشور با آن روبروست و با توجه به مسئولیتی که بر دوش همه ماست تا برای عبور از این وضعیت دشوار تلاش کنیم، تصمیم گرفتیم در سریعترین زمان ممکن اجازه دهیم نفت از طریق خط لوله اقلیم کردستان صادر شود.»
نخستوزیر همچنین افزود: «همزمان، گفتگوهای ما با دولت فدرال ادامه خواهد داشت تا موانعی که بر سر راه واردات و فعالیتهای تجاری در اقلیم کردستان ایجاد شده است، بهسرعت برداشته شوند. همچنین باید تضمینهای لازم برای شرکتهای نفت و گاز فراهم شود تا بتوانند با اطمینان، تولید خود را از سر بگیرند.»
مسرور بارزانی، نخستوزیر اقلیم کردستان در پایان پیام خود، مراتب تشکر و قدردانی خود را از شرکای آمریکایی بابت نقش و حمایتشان در این فرآیند ابراز نمود.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.