اربیل 31°C پنجشنبه 04 تیر 20:21

وزارت منابع طبیعی: صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله اقلیم کردستان ازسر گرفته شد

وزارت منابع طبیعی: صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله اقلیم کردستان ازسر گرفته شد
کوردستان TV
100%

وزارت منابع طبیعی اعلام کرد که بنا به دستور مسرور بارزانی و با هدف در نظر گرفتن شرایط استثنایی که منطقه و کشور با آن روبروست، فرآیند صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله نفت اقلیم کردستان ازسر گرفته شد.

امروز چهارشنبه ۱۸ مارس، وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: ساعت ۶:۳۰ صبح، با هماهنگی وزارت نفت فدرال، ایستگاه نفتی «سارالو» بکار انداخته شد.

در این بیانیه آمده است: از طریق این ایستگاه، روزانه مقدار ۲۵۰ هزار بشکه نفت کرکوک به ایستگاه «فیش‌خابور» منتقل شده و سپس از طریق خط لوله نفت اقلیم کردستان به بندر «جیهان» ترکیه در سواحل دریای مدیترانه ارسال می‌شود.

این اقدام در چارچوب تلاش‌های دولت اقلیم کردستان و هماهنگی با دولت فدرال برای مقابله با چالش‌ها و تداوم صادرات انرژی در این شرایط حساس صورت گرفته است.

خاورمیانه

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.