وزارت منابع طبیعی اعلام کرد که بنا به دستور مسرور بارزانی و با هدف در نظر گرفتن شرایط استثنایی که منطقه و کشور با آن روبروست، فرآیند صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله نفت اقلیم کردستان ازسر گرفته شد.
امروز چهارشنبه ۱۸ مارس، وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: ساعت ۶:۳۰ صبح، با هماهنگی وزارت نفت فدرال، ایستگاه نفتی «سارالو» بکار انداخته شد.
در این بیانیه آمده است: از طریق این ایستگاه، روزانه مقدار ۲۵۰ هزار بشکه نفت کرکوک به ایستگاه «فیشخابور» منتقل شده و سپس از طریق خط لوله نفت اقلیم کردستان به بندر «جیهان» ترکیه در سواحل دریای مدیترانه ارسال میشود.
این اقدام در چارچوب تلاشهای دولت اقلیم کردستان و هماهنگی با دولت فدرال برای مقابله با چالشها و تداوم صادرات انرژی در این شرایط حساس صورت گرفته است.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.