اربیل 31°C سه شنبه 02 تیر 13:23

وزارت نفت عراق: صادرات نفت از طریق خط لوله اقليم کردستان برای کاهش خسارات ناشی از توقف صادرات نفت در جنوب افزایش می‌یابد

وزارت نفت عراق: صادرات نفت از طریق خط لوله اقليم کردستان برای کاهش خسارات ناشی از توقف صادرات نفت در جنوب افزایش می‌یابد
کوردستان TV
100%


وزارت نفت عراق می‌گوید که برای کاهش خسارات ناشی از توقف صادرات نفت در جنوب، صادرات نفت از طریق خط لوله اقليم کردستان را افزایش خواهد داد. این وزارتخانه اعلام کرد: «ما دائماً با وزارت منابع طبیعی در تماس هستیم.»
وزارت نفت عراق امروز یکشنبه ۱۵ مارس ۲۰۲۶ بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که نمایندگان مجلس و خبرنگاران سوالات زیادی در مورد صادرات نفت می‌پرسند، بنابراین توضیح می‌دهیم که با توجه به وضعیت فعلی منطقه، صادرات نفت عراق از طریق تنگه هرمز متوقف شده و نفت کردستان اکنون از طریق بندر جیحان صادر می‌شود تا خسارات جبران شود. کارهایی برای کاهش صادرات نفت از جنوب انجام شده است.
«ما از ابتدای جنگ، علاوه بر سایر نفت‌های داخلی در اقلیم کردستان که قبلاً حداقل ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کرد و ظرفیت کل صادرات نفت از طریق خط لوله ۹۰۰ هزار بشکه در روز است، با مقامات وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان در تماس مداوم بوده‌ایم.»

خاورمیانه

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.