اربیل 31°C پنجشنبه 04 تیر 22:41

پرزیدنت بارزانی و نماینده دونالد ترامپ با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند

پرزیدنت بارزانی و نماینده دونالد ترامپ با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند
کوردستان TV
100%

 

 

امروز پنج‌شنبه، تماسی تلفنی میان پرزیدنت مسعود بارزانی و تام باراک، نماینده پرزیدنت ترامپ در امور سوریه و سفیر آمریکا در ترکیه برقرار شد.

در این تماس تلفنی، تام باراک سلام و احترام پرزیدنت ترامپ را به پرزیدنت بارزانی ابلاغ کرد و از نقش ایشان قدردانی نمود که همواره با رهبری حکیمانه، سیاست و امنیت منطقه را مدیریت کرده است. وی اعلام کرد که آمریکا همواره به اقلیم کردستان به عنوان یک متحد و دوست می‌نگرد و به هماهنگی‌های خود با اقلیم کردستان ادامه خواهد داد.

نماینده پرزیدنت آمریکا همچنین تأکید کرد که اقلیم کردستان و عراق برای آمریکا جایگاه مهمی در منطقه دارند و آن‌ها برای حل مشکلات میان دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق همکاری خواهند کرد، به گونه‌ای که در تمامی زمینه‌ها به نفع هر دو طرف باشد.

در مقابل، پرزیدنت مسعود بارزانی نیز از پرزیدنت ترامپ تشکر و قدردانی کرد و از تام باراک برای نقش مؤثرش سپاسگزاری نمود.

پرزیدنت بارزانی تأکید کرد که اقلیم کردستان همواره خواهان ثبات و آرامش برای کل منطقه است و ملت کردستان همیشه به دموکراسی، همزیستی و گفتگو باور دارد. وی اظهار داشت: «ما همواره بخشی از راه‌حل بوده‌ایم و هرگز بخشی از هیچ مشکل و تنشی نبوده و نخواهیم بود.»

پرزیدنت بارزانی همچنین به حملات ناعادلانه‌ای اشاره کرد که از سوی برخی نیروهای خارج از قانون علیه اقلیم کردستان انجام می‌شود.

در پایان، هر دو طرف هم‌عقیده بودند که لازم است اقلیم کردستان و عراق از این جنگ‌ها دور نگه داشته شده و محافظت شوند.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.