اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان اعلام کرد: چند روز پس از تنشهای اخیر میان ایران و کشورهای آمریکا و اسرائیل، مرزهای ایران که به روی اقلیم بسته شده بود، اکنون بازگشایی شدهاند.
این اتحادیه امروز سهشنبه اعلام کرد: به جز مرز باشماق که در این مدت باز بود، سایر گذرگاههایی که بسته شده بودند، اکنون بازگشایی شدهاند.
در این گزارش آمده است که گذرگاه «شوشمێ-تەوێڵە» (شوشمی-طویله) در روز هشتم ماه جاری و گذرگاه «سەیران بەن» (سیرانبند) در عصر روز نهم ماه جاری بازگشایی شدند.
همچنین ذکر شده که در حال حاضر روزانه ۵۰۰ کامیون ترانزیت از مرز باشماق وارد اقلیم میشود و ورود کالاهای ایرانی به صورت روزانه در حال افزایش است.
بخش عمده بارهای وارداتی از ایران شامل مواد غذایی از قبیل: سبزیجات، میوه، لبنیات، نوشیدنیها (انواع پپسی، آبمیوه و نوشیدنیهای گازدار)، شکلات، بیسکویت و بسیاری از کالاهای دیگری است که پیش از بروز تنشها وارد میشدند.
بر اساس این بیانیه، انتظار میرود در روزهای آینده سایر گذرگاههایی که هنوز بازگشایی نشدهاند نیز فعالیت خود را از سر بگیرند.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.