وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیهای، حملهای را که کنسولگری امارات متحده عربی در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده بود، محکوم کرد.
بر اساس این بیانیه که امروز سهشنبه ۱۰ مارس ۲۰۲۶ منتشر شده است، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: «ما به شدت هدف قرار دادن کنسولگری امارات در اقلیم کردستان عراق را محکوم میکنیم.»
در این بیانیه تأکید شده است که هدف قرار دادن اماکن دیپلماتیک بهطور آشکار با عرف و قوانین بینالمللی مرتبط، از جمله «چهارمین کنوانسیون ژنو ۱۹۴۹» که بر اهمیت احترام به اماکن و نمایندگیهای دیپلماتیک تأکید دارد، در تضاد است.
در پایان، وزارت خارجه عربستان همبستگی کامل کشورش را با امارات متحده عربی اعلام کرد.
عربستان سعودی حمله به کنسولگری امارات در اربیل را محکوم کرد
عربستان سعودی حمله به کنسولگری امارات در اربیل را محکوم کرد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.