سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد که کشورش به دفاع از خود ادامه خواهد داد و هیچ مذاکرهای در دستور کار نیست. وی خاطرنشان کرد که آمریکا قصد تجزیه خاک ایران و غارت ثروتهای ملی کشور را دارد.
اسماعیل بقایی اعلام کرد که حملات آمریکا به ایران با هدف تجزیه خاک و چپاول ثروتهای ملی صورت میگیرد. وی افزود که اظهارات رئیسجمهور آمریکا تنها برای فریب ملت ایران است و واشنگتن مسیر دیپلماسی را بهطور کامل از بین برده است. او تأکید کرد که آمریکا هیچ احترامی برای ثبات کشورها قائل نیست و تنها منافع اسرائیل برایش اهمیت دارد.
سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد که در حال حاضر هیچ موضوعی تحت عنوان مذاکره وجود ندارد و تهران تنها برای دفاع از حاکمیت خود تلاش میکند. وی گفت: «جنگ به ما تحمیل شده است، بنابراین غیر از موضوع دفاع از کشور، صحبت کردن در مورد هر چیز دیگری در این مقطع بیمعنی است و وقت آن نیست.»
بقایی انتقاد شدیدی از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد کرد و اظهار داشت که این نهادها تحت تأثیر آمریکا و متحدانش فلج شدهاند و نتوانستهاند به وظایف قانونی خود عمل کنند. او اشاره کرد که سکوت بینالمللی در قبال این حملات، نشاندهنده ضعف این سازمانهای جهانی است.
بقایی تأکید کرد که تهران همواره تلاش کرده روابط دوستانه با کشورهای همسایه را بر اساس احترام متقابل به حاکمیت حفظ کند. اما وی هشدار داد که اگر خاک هر کشوری در منطقه برای حمله به ایران مورد استفاده قرار گیرد، تهران طبق قوانین بینالمللی حق دفاع از خود و پاسخگویی را خواهد داشت. وی تأکید کرد که ایران تاکنون به خاک هیچ کشوری حمله نکرده و تنها در حال دفاع از خود است.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.