مسرور بارزانی، نخستوزیر اقلیم کردستان، در پیامی تند در خصوص حملات پهپادی شب گذشته به فرودگاه بینالمللی اربیل اعلام کرد که اقلیم کردستان منبع تهدید علیه هیچ کشور همسایهای نخواهد بود؛ اما در عین حال تأکید کرد: «این رفتارهای خصمانهای که علیه ما انجام میشود، از حافظه مردم کردستان پاک نخواهد شد.»
نخستوزیر از دولت فدرال عراق خواست تا مسئولیتهای خود را بر عهده بگیرد، «حد و مرزی برای حملات علیه اقلیم کردستان تعیین کند» و بیش از این از گروههای مسلحی که آرامش منطقه را به خطر میاندازند، حمایت نکند.
وی همچنین اشاره کرد که تماسهای متعددی از سوی رهبران جهان دریافت کرده است که همگی حمایت خود را از اقلیم ابراز نموده و بر ضرورت بازگشت صلح توافق نظر داشتهاند.
مسرور بارزانی به شهروندان اطمینان داد که «خون شهدای ما ضایع نخواهد شد» و دولت تمام تلاش خود را برای محافظت از کردستان به کار خواهد بست.
وی در خصوص اختلال در وضعیت برق نیز اظهار داشت: «کمبود برق نتیجه جنگ و تنشها است، اما به شما اطمینان میدهم که اوضاع به سمت عادیسازی پیش میرود.»
شب گذشته، حملهای پهپادی به فرودگاه بینالمللی اربیل، مقر سازمان ملل متحد و یک مقر فرماندهی در سلیمانیه صورت گرفت که در نتیجه آن، یک مأمور امنیتی در اربیل شهید و سه تن دیگر مجروح شدند. در سلیمانیه نیز در پی حمله پهپادی به مقر نیروهای «کومله» در منطقه «زرگویزله»، یک نفر شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند. این حملات در حالی رخ میدهد که منطقه به دلیل تنشهای میان آمریکا و ایران در وضعیت حساسی قرار دارد.
مسرور بارزانی: اجازه نمیدهیم اقلیم کردستان به محلی برای حمله به کشورهای همسایه تبدیل شود
مسرور بارزانی: اجازه نمیدهیم اقلیم کردستان به محلی برای حمله به کشورهای همسایه تبدیل شود
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.