لیندزی گراهام، سناتور برجسته جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا، به تهران هشدار داد و اعلام کرد که حملات نظامی به ایران در هفتههای آینده گسترش مییابد و عملیات علیه جمهوری اسلامی بسیار «شدیدتر و قویتر» خواهد شد.
گراهام در گفتوگو با شبکه «فاکس نیوز» اشاره کرد که جهان بهزودی شاهد اقدامات نظامی بسیار قدرتمندتری علیه ایران خواهد بود. این سناتور با لحنی تند گفت: «ما حاکمان ایران را در هم میشکنیم» و تأکید کرد که رهبری ایران اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار دارد، «در حال احتضار است» و بهزودی «به زانو درخواهد آمد.»
گراهام درباره زمان آغاز مرحله جدید حملات گفت: «فقط منتظر باشید و ببینید در دو هفته آینده چه اتفاقی میافتد.»
این اظهارات آتشین گراهام در حالی مطرح میشود که منطقه در تنشی بیسابقه به سر میبرد؛ بهویژه پس از حملات مشترک آمریکا و اسرائیل به مواضع نظامی و استراتژیک داخل ایران در روزهای گذشته که خطر شعلهور شدن یک جنگ تمامعیار را به همراه دارد.
گراهام در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعیین مجتبی خامنهای به عنوان رهبر جدید ایران پس از انتشار خبر کشته شدن علی خامنهای (پدرش) پرداخت. گراهام در پیامی در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس»، به شدت با رسیدن مجتبی خامنهای به مسند قدرت مخالفت کرد و گفت که پسر خامنهای نماینده تغییری نیست که مردم ایران آرزوی آن را دارند.
این سناتور، مجتبی را متهم کرد که به قیمت رنج مردم ایران از قدرت سود برده است و پیشبینی کرد که کل سیستم حکومتی دینی در تهران به سمت فروپاشی نهایی گام برمیدارد.
گراهام خطاب به شهروندان ایران از آنها خواست که صبور باشند، زیرا به گفته او «آزادی شما نزدیک است.» وی اشاره کرد که سقوط این رژیم، زمینهساز شکلگیری یک «خاورمیانه جدید» خواهد بود که در آن درآمدهای نفتی ایران به جای جنگطلبی، برای بازسازی کشور و خدمت به مردمش استفاده شود.
این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره این نوع اظهارات مقامات آمریکایی را «دخالت در امور داخلی» توصیف کرده و تأکید کردهاند که تصمیمات سیاسی و مسئله جانشینی، موضوعی کاملاً داخلی و مربوط به حاکمیت کشورشان است.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.