امروز جمعه، در حالی که جنگ ایران وارد هفته دوم خود شده است، صدراعظم آلمان هشدار داد که فروپاشی ایران ممکن است منجر به ایجاد موجی کنترلناپذیر از مهاجرت شود.
فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد: «یک جنگ بیپایان به سود ما نیست و نباید اقتصاد ایران فرو بپاشد؛ باید از موج کنترلناپذیر مهاجرت از ایران جلوگیری شود.» وی همچنین نسبت به خطرات فروپاشی دولت ایران هشدار داد.
مرتس در جریان نمایشگاه صنعتی مونیخ، در پاسخ به پرسشی درباره خطرات ورود مهاجران به آلمان گفت: «هنوز نمیتوانیم مطمئن باشیم، به همین دلیل تأکید میکنیم که ایران تمامیت ارضی خود را حفظ کند؛ ما نمیخواهیم سناریوی سوریه تکرار شود، بلکه بیشتر خواهان آن هستیم که این کشور دارای خودگردانی باشد.»
در جریان جنگ داخلی سوریه، بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، پس از آنکه آنگلا مرکل صدراعظم وقت آلمان درهای حق پناهندگی را به روی آنان گشود، بیش از یک میلیون سوری به آلمان روی آوردند.
مرتس همچنین خاطرنشان کرد که در تمامی گفتگوهایش با واشینگتن و دولت اسرائیل، خواستار آن شده است که هرچه سریعتر شرایط لازم برای ثبات ایران و ایجاد یک حکومت دموکراتیک قانونی فراهم شود.
از سوی دیگر، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که اگر جنگ ایران به درازا بکشد، نبرد در خاورمیانه یک وضعیت اضطراری بزرگ از کوچ انسانی ایجاد خواهد کرد.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.