اربیل 31°C چهارشنبه 03 تیر 12:00

آمریکا از تنگه هرمز محافظت می‌کند

آمریکا از تنگه هرمز محافظت می‌کند
کوردستان TV
100%

 

 

در راستای حفظ ثبات بازارهای انرژی و اطمینان از سلامت تردد دریایی، آمریکا تصمیم گرفت به‌طور مستقیم وارد خط محافظت از کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز شود.

امروز شنبه ۲۰۲۶/۳/۷، داگ برگوم، وزیر کشور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «واشینگتن از این پس از کشتی‌های تجاری که از تنگه هرمز عبور می‌کنند محافظت کرده و نیروهای ما آن‌ها را همراهی (اسکورت) خواهند کرد.» وی اشاره کرد که هدف از این گام، تضمین سلامت کشتیرانی و اطمینان از تداوم رسیدن نفت به بازارهای جهانی است. وزیر کشور آمریکا در رابطه با ناپایداری‌های بازار نفت گفت: افزایش کنونی قیمت‌های انرژی که شاهد آن هستیم صرفاً مقطعی است و پیش‌بینی می‌کنم در آینده‌ای نزدیک قیمت‌ها در سطح جهانی رو به کاهش بگذارند؛ این تدبیر جدید نیز نقش مهمی در حمایت از ثبات تأمین انرژی در جهان خواهد داشت. در مقابل، سپاه پاسداران طی هشداری اعلام کرد: «ما منتظر آن نیروهای آمریکایی هستیم که کشتی‌ها را در تنگه هرمز همراهی می‌کنند.»

خاورمیانه

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.