در یک گفتگوی تلفنی، نچیروان بارزانی و شیخ محمد بن زاید نگرانی عمیق خود را از تشدید تنشها در منطقه ابراز کردند و بر لزوم تلاشهای دیپلماتیک برای حفظ ثبات تأکید کردند و درباره توسعه روابط تاریخی بین امارات و اقلیم کردستان گفتگو کردند.
نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، روز جمعه تماس تلفنی از شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی دریافت کرد.
در این دیدار، آخرین تحولات منطقه و پیامدهای خطرناک جنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در همین راستا، هر دو طرف نگرانی عمیق خود را از تشدید درگیریها ابراز کردند و بر اهمیت تشدید تلاشهای دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع و حفظ صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.
در موضوع دیگری، روابط امارات متحده عربی با عراق و اقلیم کردستان و ارتقای همکاریهای مشترک در زمینههای مختلف مورد بحث قرار گرفت. هر دو طرف از تقویت بیشتر روابط تاریخی و دوستانه خود حمایت کردند.
از سوی دیگر، نیچروان بارزانی از امارات متحده عربی به خاطر کمکهایش به عراق و اقلیم کردستان تشکر کرد و برای مردم و دولت امارات آرزوی صلح و پیشرفت مستمر نمود.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.