رئیس اقلیم کردستان در پیامی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد قیام (راپرین)، به تمام کردستانیان تبریک گفت و اعلام کرد که این قیام یک نقطه عطف تاریخی و پاسخ قاطع ملت کردستان در ردّ ستم و استبداد و گام برداشتن به سوی آزادی و سربلندی بود.
نچیروان بارزانی در پیام خود تأکید کرد که حفظ کیان اقلیم کردستان و دستاوردهای قانون اساسی ما، تنها با یکپارچگی، همبستگی و مسئولیتپذیری مشترکِ ملیِ تمام نیروها، جریانهای سیاسی و طیفهای کردستان میسر خواهد بود.
متن پیام رئیس اقلیم کردستان به مناسبت سالگرد قیام:
امروز با شکوه فراوان، سی و پنجمین سالگرد قیام عظیم مارس ۱۹۹۱ را گرامی میداریم. به همین مناسبت، گرمترین تبریکات خود را به خانوادههای سربلند شهدا، پیشمرگههای قهرمان و تمامی کردستانیان در داخل و خارج از کشور تقدیم میکنم. درود و سلام بر روان پاک شهدای قیام و تمامی شهدای کردستان میفرستم.
قیام، یک نقطه عطف تاریخی و پاسخ قاطع ملت کردستان در ردّ ستم و استبداد و گام برداشتن به سوی آزادی و سربلندی بود. این یادواره فرخنده در زمانی است که منطقه در شرایطی پیچیده و حساس به سر میبرد. گسترش تنشها و پیامدهای منفیِ منازعات، مسئولیت بزرگی را برای حفظ آرامش و ثبات اقلیم کردستان بر دوش همه ما میگذارد.
در این یادواره تأکید میکنیم که اقلیم کردستان همچون همیشه، عاملی اصلی برای آرامش و صلح خواهد بود و بخشی از هیچگونه منازعه و تنش نظامی که به زندگی و امنیت شهروندانمان آسیب برساند، نخواهد شد. حفظ کیان اقلیم کردستان و دستاوردهای قانون اساسی ما، تنها با یکپارچگی، همبستگی و مسئولیتپذیری مشترکِ ملیِ تمام نیروها، جریانهای سیاسی و طیفهای کردستان ممکن است.
بگذاریم این یادواره انگیزهای برای ما باشد جهت عبور از چالشها و تعمیق فرهنگ همزیستی و مدارا. وفاداری به خون شهدا در این است که با هم و دست در دست یکدیگر، برای حفظ ثبات و ساختن آیندهای بهتر برای نسلهای آتیمان تلاش کنیم.
درود بر یادواره قیام.
آرامش و ثبات برای کردستان.
نچیروان بارزانی
رئیس اقلیم کردستان
۲۰۲۶/۳/۵
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.