اربیل 31°C پنجشنبه 04 تیر 15:39

آمریکا ۱۷ کشتی ایرانی را نابود کرد

آمریکا ۱۷ کشتی ایرانی را نابود کرد
کوردستان TV
100%


در تحولی جدید از تنش‌های نظامی، ارتش آمریکا اعلام کرد که ضربه‌ای کمرشکن به نیروی دریایی ایران وارد کرده و ۱۷ کشتی را ویران و غرق کرده است. همزمان، یک کشتی جنگی ایرانی (ناوچه) در نزدیکی آب‌های سریلانکا غرق شده و تیم‌های امدادی آن کشور مشغول نجات دریانوردان هستند.

طبق گزارشی از (اسکای نیوز)، ویجیتا هرات، وزیر امور خارجه سریلانکا، در برابر پارلمان کشورش اعلام کرد که کشتی و هواپیماهایی را برای نجات ۳۰ دریانورد مجروح ایرانی اعزام کرده‌اند. این دریانوردان سرنشین ناوچه جنگی ایرانی (آی‌آرآی‌اس دنا) بوده‌اند که خدمه آن از ۱۸۰ نفر تشکیل شده و از بامداد امروز چهارشنبه در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای این جزیره غرق شده است.

از سوی دیگر، دریاسالار برد کوپر، فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد که ارتش آمریکا در چارچوب یک عملیات نظامی بزرگ که ده‌ها هزار سرباز در آن مشارکت دارند، ۱۷ کشتی ایرانی را منهدم کرده است.

کوپر در پیامی ویدئویی که در پلتفرم (ایکس) منتشر شده، اشاره کرد که با بمب‌افکن‌های استراتژیک از نوع B-2 و B-1 ضرباتی کمرشکن و دقیق وارد آورده‌اند.

این فرمانده آمریکایی همچنین تأکید کرد که در حال غرق کردن تمام نیروی دریایی ایران هستند، از جمله آماده‌ترین زیردریایی ایران که اکنون دچار آسیب جدی شده است. وی همچنین گفت: «برای ده‌ها سال رژیم ایران برای کشتیرانی بین‌المللی ایجاد مزاحمت کرده است، اما امروز حتی یک کشتی ایرانی در خلیج عربی (فارس)، تنگه هرمز یا دریای عمان تردد نمی‌کند و ما متوقف نخواهیم شد.»

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.