در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید، جیدی ونس، معاون رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا، بر اهمیت و عمق روابط کشورش با ملت کرد تأکید کرد و اظهار داشت که دولت آمریکا با دیده اهمیت به ثبات و صلح در مناطق کردنشین مینگرد.
در پاسخ به سؤال یک خبرنگار کرد در رابطه با آینده روابط استراتژیک میان اقلیم کردستان و آمریکا، معاون رئیسجمهور به تاریخ همپیمانی دو طرف اشاره کرد و گفت: «پرزیدنت ترامپ ملت کرد را دوست دارد و تمام دولت ما نیز روابط بسیار خوب و دوستانهای با کردهای کشورهای مختلف جهان دارد.»
این خبرنگار در سؤال خود به نقش تاریخی کردها به عنوان همپیمانی وفادار برای آمریکا در جنگ علیه دیکتاتوری و تروریسم اشاره کرد و همچنین تلاشهای دیپلماتیک پرزیدنت مسعود بارزانی را برای یافتن راهحلهای صلحآمیز در سوریه مورد توجه قرار داد.
در مقابل، معاون رئیسجمهور آمریکا تأکید کرد که هدف اصلی سیاست خارجی کشورشان، تثبیت صلح و همزیستی برای همه طیفها، از جمله کردها، اعراب، مسیحیان و یهودیان است. وی همچنین اعلام کرد: «ما میخواهیم ملت کرد در صلح، آشتی و رفاه با همسایگان خود زندگی کنند.»
این سخنان در حالی بیان میشود که آمریکا به پشتیبانی از همپیمانان داخلی خود در خاورمیانه برای حفظ ثبات و جلوگیری از ظهور مجدد گروههای تندرو ادامه میدهد.
معاون رئیسجمهور آمریکا: پرزیدنت ترامپ ملت کرد را دوست دارد
معاون رئیسجمهور آمریکا: پرزیدنت ترامپ ملت کرد را دوست دارد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.