وزارت برق عراق از ازسرگیری صادرات گاز ایران به نیروگاههای برق این کشور خبر داد که مقدار آن روزانه هفت میلیون متر مکعب اعلام شده است.
احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق، در گفتگو با روزنامه (الصباح) اعلام کرد: «واردات گاز ایران را برای شبکه سراسری برق از سر گرفتیم؛ این گاز در راهاندازی واحدهای آسیبدیده در نیروگاه برق "بیسمایه" و یک واحد تولیدی در نیروگاه "منصوریه" در دیالی مشارکت خواهد داشت.»
وی همچنین خاطرنشان کرد که برنامههای وزارت برق طبق جدول زمانبندی مشخص، از جمله عملیات تعمیر، بازسازی و توسعه نیروگاهها، با هدف رسیدن به آمادگی کامل پیش از فرا رسیدن فصل تابستان ادامه دارد.
این اقدام عراق، نادیده گرفتن تصمیم آمریکاست که خرید گاز از ایران را ممنوع کرده بود. پس از این خبر، آمریکا تاکنون هیچ واکنش یا بیانیهای در این باره منتشر نکرده است.
عراق با نادیده گرفتن تصمیم آمریکا، واردات گاز از ایران را از سر گرفت
عراق با نادیده گرفتن تصمیم آمریکا، واردات گاز از ایران را از سر گرفت
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.