اربیل 31°C شنبه 06 تیر 11:08

برای نخستین بار در اقلیم کردستان، یک زن به ریاست دادگاه نیروهای امنیت داخلی منصوب شد

برای نخستین بار در اقلیم کردستان، یک زن به ریاست دادگاه نیروهای امنیت داخلی منصوب شد
کوردستان TV
100%


ریبر احمد، وزیر داخلی دولت اقلیم کردستان، در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که در چارچوب دیدگاه وزارت داخلی برای تقویت نقش زنان در جایگاه‌های مدیریتی و رهبری، سرهنگ «چرا احمد لطیف» به عنوان سرپرست (رئیس به‌وکالت) دادگاه شماره ۲ نیروهای امنیت داخلی منصوب شد.
وزیر داخلی خاطرنشان کرد که سرهنگ چرا، نخستین زن در تاریخ اقلیم کردستان است که به این منصب عالی‌رتبه دست می‌یابد. ریبر احمد ضمن تبریک به سرهنگ چرا، این ارتقای مقام را شایسته وی دانست و برای او آرزوی موفقیت مستمر کرد.
این تصمیم به عنوان گامی مهم از سوی دولت اقلیم کردستان برای توسعه توانمندی‌های زنان در بخش‌های نظامی و حقوقی تلقی می‌شود؛ به‌ویژه در پست‌هایی که پیش از این تنها در انحصار مردان بوده‌اند.

کردستان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.