امروز دوشنبه، فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق در بغداد با «تام باراک»، فرستاده رئیسجمهور آمریکا دیدار کرد.
در رابطه با محتوای این نشست، وزارت امور خارجه عراق بیانیهای منتشر کرد که در آن آمده است: در دیدار فؤاد حسین و تام باراک، روابط میان عراق و آمریکا و تداوم همکاریهای مشترک، بهویژه در زمینه مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین اشاره شده است که در این نشست، تام باراک از عراق برای پذیرش آن دسته از عناصر داعش که از زندانهای سوریه به عراق منتقل شدهاند، قدردانی کرد.
در این باره، وزیر امور خارجه عراق در این نشست خاطرنشان کرد که آنها با کشورهایی که اتباعشان در میان بازداشتیها هستند تماس گرفتهاند تا آنها را به کشورهای خود بازگردانند و همچنین از ترکیه برای تحویل گرفتن زندانیان خود تمجید کرد.
در همین حال، در این دیدار اجرای توافق میان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و دولت موقت سوریه مهم توصیف شد و بر اهمیت پایبندی هر دو طرف به این توافق تأکید و از این نوع توافقات حمایت شد.
همچنین در این نشست، موضوع روابط میان آمریکا و ایران و گفتگوها درباره مذاکرات میان دو طرف مطرح شد.
وزیر امور خارجه عراق در این باره گفت: «وقوع هرگونه جنگی خطرناک است و آتش آن تمام منطقه را فرا خواهد گرفت؛ عراق از گفتگو برای حل مشکلات حمایت میکند.»
همزمان در خصوص تشکیل دولت عراق، وزیر امور خارجه اعلام کرد: تشکیل دولت موضوعی کاملاً داخلی است، اما عراق نظرات شرکای بینالمللی خود، بهویژه آمریکا را به عنوان یک متحد اصلی، مد نظر قرار میدهد.
فؤاد حسین: تشکیل دولت یک موضوع داخلی است، اما عراق نظرات شرکای بینالمللی خود را در نظر میگیرد
فؤاد حسین: تشکیل دولت یک موضوع داخلی است، اما عراق نظرات شرکای بینالمللی خود را در نظر میگیرد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.