اربیل 31°C شنبه 06 تیر 16:42

واشینگتن گزینه غنی‌سازی «نمادین» برای ایران و احتمال حمله نظامی را بررسی می‌کند

واشینگتن گزینه غنی‌سازی «نمادین» برای ایران و احتمال حمله نظامی را بررسی می‌کند
کوردستان TV
100%


دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در تلاشی جدید برای تعیین تکلیف پرونده هسته‌ای ایران، میان گزینه‌ی یک توافق محدود یا ضربه نظامی، ضرب‌الاجل کوتاهی برای تهران تعیین کرده است. در این چارچوب، واشینگتن در حال بررسی مدل جدیدی از توافق است که در آن تهران می‌تواند به صورت «نمادین» به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد، به شرطی که منجر به خطر ساخت سلاح هسته‌ای نشود. امروز شنبه، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از چندین مقام ارشد آمریکایی، اطلاعات حساسی درباره جهت‌گیری و استراتژی جدید دولت دونالد ترامپ در قبال ایران منتشر کرد. بر اساس اطلاعات، دولت ترامپ در حال بررسی این موضوع است که به ایران اجازه دهد به صورت «نمادین» اورانیوم غنی‌سازی کند، به این شرط که این فرآیند منجر به دستیابی به سلاح هسته‌ای نشود. در حال حاضر، کشورهای قطر و عمان به عنوان میانجی در حال رایزنی هستند و روی تدوین توافقی کار می‌کنند که در آن هر دو طرف واشینگتن و تهران بتوانند پس از توافق، آن را به عنوان یک «پیروزی» برای خود ترسیم و اعلام کنند.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.