مدیرکل امور خارجه ایران میگوید ایالات متحده برای دومین بار ورود شهروندان مسلمان به ایالات متحده را ممنوع میکند و آن را سیاستی نژادپرستانه توصیف میکند. مروز شنبه، 7 ژوئن 2025، علیرضا هاشمی، مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور، گفت: تصمیم ایالات متحده گواه روشنی بر تسلط گرایشهای برتریجویانه و نژادپرستانه در میان سیاستمداران آمریکایی است. تهران ایالات متحده را محکوم کرد و گفت که باید شرمنده باشد زیرا همه 12 کشور ممنوع شده مسلمان هستند، که نشانهای از نژادپرستی دولت ایالات متحده است. مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور در بیانیهای در مورد X گفت: تصمیم به ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی به ایالات متحده صرفاً بر اساس مذهب و قومیت آنها نه تنها نشانهای از خصومت عمیق با مردم ایران و مسلمانان است، بلکه نقض قوانین بینالمللی نیز محسوب میشود. روز چهارشنبه، ترامپ تصمیم گرفت ورود شهروندان 12 کشور را به ایالات متحده ممنوع کند که قرار است از دوشنبه به اجرا درآید. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این ممنوعیت را برای حفاظت از امنیت کشورش خواند و گفت: من نمیخواهم هیچ اقدام تروریستی در ایالات متحده رخ دهد.
ایران تعلیق سفر شهروندان ایرانی را محکوم کرد و آمريكا را نژادپرست خواند
ایران تعلیق سفر شهروندان ایرانی را محکوم کرد و آمريكا را نژادپرست خواند
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.