کنفدراسیون دیاسپورای کردستان بیانیهای در مورد کاهش حقوق کارمندان توسط دولت عراق و سکوت آن صادر کرده است. او این حمله را به عنوان یک نسلکشی اقتصادی علیه مردم کرد محکوم کرد و چندین درخواست از جامعه بینالمللی مطرح کرد. امروز دوشنبه 2 ژوئن 2025 کنفدراسیون دیاسپورای کردستان موضع خود را در مورد کاهش حقوق کارمندان در اقلیم کردستان اعلام کرد. او رفتار شوونیستی دولت عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: ما از حقوق اقتصادی و مشروع اقلیم کردستان دفاع خواهیم کرد. در این بیانیه آمده است: اقدامات عراق نقض آشکار حقوق اساسی کارمندان دولت اقلیم کردستان و مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر، قانون اساسی عراق و توافقات داخلی است.
کنفدراسیون اعلام کرد که سکوت دولت عراق یک نسلکشی اقتصادی علیه مردم کرد است. بنابراین، ما درخواستهای زیر را از جامعه بینالمللی و دولت عراق داریم:
1. دولت عراق باید به توافقات مالی خود با دولت اقلیم کردستان و قانون بودجه پایبند باشد.
2. ما از جامعه بینالمللی، سازمان ملل متحد و همه انساندوستان میخواهیم که در برابر سیاست گرسنگی دادن به کردستان موضع بگیرند.
3. ما، به عنوان کنفدراسیون دیاسپورای کردستان، از احزاب و سازمانهای سیاسی، فعالان رسانهای، دانشگاهیان و روشنفکران در اقلیم کردستان میخواهیم که در برابر نقض آشکار حقوق و مزایای دولت عراق علیه مردم ما سکوت و بیتفاوتی نکنند.
4. ما از سفارتخانههای کشورهای مستقر در اقلیم کردستان میخواهیم که در برابر این نقض قانون اساسی موضع جدی اتخاذ کنند.
کنفدراسیون بار دیگر تأکید میکند:
ما، به عنوان کنفدراسیون دیاسپورای کردستان از خاک، پرچم و حقوق ملت خود در جنوب کردستان به هر طریقی حمایت میکنیم و خواستار حل مشکلات از طریق مذاکرات مسالمتآمیز هستیم. در نهایت، او تأکید میکند: حق زندگی و حقوق مناسب، حق اساسی کارگران حقوقبگیر اقلیم کردستان است و نمیتوان آن را با دستور کار سیاسی مخلوط کرد و به هیچ بهانهای به یک موضوع انتخاباتی تبدیل کرد.
کنفدراسیون دیاسپورای کردستان: کاهش حقوق کارمندان دولت عراق، نسلکشی اقتصادی علیه مردم کرد است
کنفدراسیون دیاسپورای کردستان: کاهش حقوق کارمندان دولت عراق، نسلکشی اقتصادی علیه مردم کرد است
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.