امروز سهشنبه، 27 مه 2025 پیشوا هورامانی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان، اعلام کرد: نخستوزیر مسرور بارزانی فردا چهارشنبه 28 مه در جلسه شورای وزیران، نتیجه سفر خود به ایالات متحده را مورد بحث قرار خواهد داد. نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز شنبه، 17 مه، به دعوت دولت آمریکا وارد واشنگتن شد و در جریان این سفر، نخست وزیر سلسله جلساتی با مقامات ارشد دولت آمریکا و نمایندگان کنگره برگزار کرد. او همچنین با سرمایهگذاران و کارآفرینان آمریکایی در مورد توسعه روابط اقتصادی و تجاری گفتگو کرد. موضوع اصلی گفتگوها با مقامات آمریکایی، تقویت و توسعه بیشتر روابط و مشارکت استراتژیک بین اقلیم کردستان و ایالات متحده بود. آنها همچنین آخرین تحولات اوضاع عمومی عراق و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. نخست وزیر همچنین در یک گفتگوی ویژه در مجمع انرژی در واشنگتن با عنوان "آینده انرژی در اقلیم کردستان" شرکت کرد که دیدگاه اقلیم کردستان را برای توسعه بخش انرژی ارائه میدهد و فرصتهای سرمایهگذاری در این بخش را برجسته میکند. مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، در جریان سفر خود به ایالات متحده، با مارک روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، دیدار و در مورد روابط دوجانبه میان اقلیم کردستان و ایالات متحده گفتگو کرد. علاوه بر این، در جریان سفر نخست وزیر اقلیم کردستان به ایالات متحده، دو توافق مهم با شرکتهای HKN Energy و Western Zagros Resources به ارزش دهها میلیارد دلار امضا شد که برق میلیونها نفر را تأمین میکند، شغل ایجاد میکند و اقتصاد کردستان را تقویت میکند.
سخنگوی دولت: نخست وزیر اقليم كردستان فردا در جلسه شورای وزیران درباره نتایج سفر خود به ایالات متحده صحبت خواهد کرد
سخنگوی دولت: نخست وزیر اقليم كردستان فردا در جلسه شورای وزیران درباره نتایج سفر خود به ایالات متحده صحبت خواهد کرد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.