عصر روز شنبه 24 مه 2025 نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، از دو سناتور آمریکایی، سناتور مستقل انگوس کینگ از ایالت مین و سناتور جمهوریخواه جیمز لنکفورد از ایالت اوکلاهما و هیئت همراه استقبال كرد. آنها در مورد توسعه روابط عراق و اقلیم کردستان با ایالات متحده و همکاریهای مشترک آنها، به ویژه در زمینههای مبارزه با تروریسم، روابط اربیل-بغداد، وضعیت عراق و اقلیم کردستان گفتگو کردند. همچنین در مورد وضعیت سوریه و تحولات منطقه تبادل نظر کردند. نچیروان بارزانی از حمایت مستمر ایالات متحده از عراق و اقلیم کردستان، به ویژه حمایت کنگره در روند اصلاحات وزارت پیشمرگه، ابراز قدردانی کرد و همچنین بر اهمیت توسعه همکاری بین آنها در زمینههای مختلف تأکید کرد. او به طور خاص در مورد فرصتهای شغلی و سرمایهگذاری ایالات متحده در عراق و اقلیم کردستان صحبت کرد. از سوی دیگر، هیئت مهمان از پیشرفت اقلیم کردستان تمجید کرد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده برای عراق و اقلیم کردستان به عنوان یک متحد ارزش قائل است. آنها همچنین بر تعهد مداوم ایالات متحده به حمایت از عراق و اقلیم کردستان تأکید کردند. در موضوع دیگری از این جلسه، سرکنسول ایالات متحده در اقلیم کردستان حضور داشت. هر دو طرف بر اهمیت حل مسائل بین اربیل و بغداد از طریق گفتگو و تفاهم توافق کردند و از حفظ صلح و ثبات در منطقه حمایت کردند.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.