مسرور بارزانی در مصاحبه با فاکس نیوز از حمایت تاریخی ایالات متحده ابراز قدردانی کرد و بر نقش اقلیم کردستان به عنوان یک متحد قابل اعتماد تأکید کرد. نخست وزیر اقليم كردستان گفت: ما نه تنها جنگجویان خوبی هستیم، بلکه میتوانیم با ایالات متحده و شرکتهای آمریکایی صلح و رفاه را نیز ایجاد کنیم. مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، نزدیک به یک هفته است که در رأس یک هیئت بلندپایه در ایالات متحده به سر میبرد. او با مارک روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، وزیر امنیت داخلی، وزیر کشور و وزیر انرژی و همچنین بیش از 10 نماینده کنگره ایالات متحده دیدار کرد. او همچنین بر امضای دو قرارداد سودآور انرژی با شرکتهای آمریکایی به ارزش بیش از 110 میلیارد دلار نظارت داشت. توافقنامههای جدید که دولت ایالات متحده کاملاً از آنها حمایت میکند، شامل توسعه 8 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی و 5 تریلیون فوت مکعب گاز دیگر و 900 میلیون بشکه نفت است. نخستوزیر مسرور بارزانی در مورد این توافقنامهها صحبت کرد و با اشاره به قانون اساسی عراق و حق قانونی منطقه کردستان برای مدیریت مستقل منابع طبیعی خود گفت: این شرکتها 15 سال است که در کردستان فعالیت میکنند. نخستوزیر همچنین در مورد وضعیت فعلی منطقه صحبت کرد و حمایت خود را از تصمیم ایالات متحده برای کاهش تحریمها علیه سوریه ابراز داشت. اما او همچنین هشدار داد که عدم ثبات در منطقه میتواند به جنگجویان داعش اجازه دهد تا دوباره سازماندهی شوند. مسرور بارزانی به فاکس نیوز گفت که ایالات متحده و ایران در حال حاضر در حال مذاکره هستند , ما امیدواریم مذاکرات هستهای به نتیجهای مسالمتآمیز برسد، زیرا معتقدیم که همه مشکلات باید از طریق گفتگو حل شوند، نه درگیری. مسرور بارزانی در مورد روابط گذشته بین ایالات متحده و کردها، بر حمایت مداوم ایالات متحده به عنوان عاملی مهم در مبارزه با جنگجویان داعش تأکید کرد. او بار دیگر تأکید کرد: ما بسیار مفتخریم که متحد و شریک ایالات متحده هستیم. نخست وزیر همچنین خواستار اتحاد عمیقتر با ایالات متحده شد و گفت که آنها میخواهند با ایالات متحده صلح و رفاه ایجاد کنند.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.