روز پنجشنبه، 22 مه 2025 مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، از امضای توافقنامههای انرژی بین اقلیم کردستان و شرکتهای نفتی آمریکایی خبر داد و خاطر نشان كرد: هیچکس نباید نگران باشد، زیرا امضای قراردادهای انرژی به نفع منطقه کردستان و کل عراق و برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان است. ما جلسه بسیار خوبی با وزیر انرژی آمریکا داشتیم و صحبتهای خوب زیادی شد. ما حمایت دولت ترامپ را شنیدیم. آنها مایل به حمایت از این توافقها و ادامه روابط در تمام سطوح هستند. او گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به کمک دولت ترامپ به اقلیم کردستان نیاز داریم. ما اکنون به عنوان متحد استراتژیک ایالات متحده مورد احترام هستیم و مشتاقانه منتظریم که این روابط به سطح بهتر و بالاتری ارتقا یابد. مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، درباره قراردادهای انرژی با شرکتهای آمریکایی اشاره کرد که ما فقط مسئول تصمیماتی هستیم که میگیریم. ما تصمیم گرفتهایم که بخش انرژی را در اقلیم کردستان توسعه دهیم. البته، این به نفع همه عراقیها و اقلیم کردستان خواهد بود. ما جلسات بسیار خوبی با مقامات آمریکایی در کپیتال لاین داشتهایم و امروز و فردا جلسات بیشتری خواهیم داشت. ما روابط خوبی با دولت داریم. ما میخواهیم کارهای بیشتر و بهتری انجام دهیم. این روابط برای ما بسیار مهم است و به نفع کل منطقه خواهد بود. او افزود: ما دوستان زیادی در ایالات متحده، در کنگره و در دولت داریم. ما، مردم اقلیم کردستان، متحد واقعی ایالات متحده هستیم. ما با هم علیه تروریسم جنگیدیم و ثابت کردیم که میتوانیم متحد قابل اعتمادی باشیم. مسرور بارزانی در مورد صادرات نفت از اقلیم کردستان گفت: امیدوارم همه در از سرگیری صادرات نفت نقش خود را ایفا کنند زیرا به نفع همه، از جمله دولت عراق است، زیرا درآمد دولت را افزایش میدهد.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.