هیئت دولت اقلیم کردستان به ریاست استاندار اربیل در تهران مورد استقبال رئیس جمهور اسلامی ایران قرار گرفت. رئیس جمهور ایران در دیداری از سطح خوب روابط بین استانهای همسایه کردستان و ایران ابراز رضایت کرد. وی همچنین بر لزوم گسترش همکاریهای بیشتر بین اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد. روز پنجشنبه، 22 مه 2025 مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، از هیئتی از دولت اقلیم کردستان به سرپرستی امید خوشناو، استاندار اربیل و دکتر علی تتر، استاندار دهوک رفیق ابوبکر استاندار سلیمانی و نوخشه ناصح استاندار حلبچه همراه با آرشی زره تن لهونی استاندار کردستان، رضا رحمانی استاندار آذربایجان غربی (ارومیه)، منوچهر حبیبی استاندار کرمانشاه و فرامرز اسدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل استقبال كرد رئیس جمهور ایران از روابط خوب بین اقلیم کردستان و ایران ابراز رضایت کرد و بار دیگر حمایت خود را از توافقات بین دو کشور اعلام نمود. وی همچنین تمایل جمهوری اسلامی ایران را برای همزیستی، برادری، ثبات و صلح در منطقه ابراز و بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاریها بین اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد. از سوی دیگر، امید خوشناو، رئیس هیئت نمایندگی حکومت اقلیم کردستان، سلام و احترام مسرور بارزانی، نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان، را ابلاغ کرد. او از رئیس جمهور ایران به خاطر سفرش به اربیل تشکر کرد و بار دیگر بر پایبندی دولت اقلیم کردستان به مشارکت تاریخی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان در همه سطوح تأکید کرد. او همچنین به اقدامات و تمهیداتی که سالانه توسط اقلیم کردستان برای استقبال از زائران ایرانی و رفتن به اماکن مقدس عراق انجام میشود، اشاره کرد. در پایان، رئیس جمهوری اسلامی ایران درودهای خود را به رهبر مسعود بارزانی، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، ارسال کرد. بر اساس اعلام استانداری اربیل، دیدار هیئت دولت اقلیم کردستان و رئیس جمهور ایران دو ساعت به طول انجامید.
ديدار هیئتی از دولت اقلیم کردستان با رئیس جمهور ایران
ديدار هیئتی از دولت اقلیم کردستان با رئیس جمهور ایران
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.