روز چهارشنبه،21 مه 2025 ایران و اقلیم کردستان عراق به منظور تقویت روابط اقتصادی و تجاری، توافقنامههای اقتصادی و تجاری مهمی امضا کردهاند. روز دوم سومین نشست مشترک استانهای مرزی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه برگزار شد. با حضور هیئت دولت اقلیم کردستان به سرپرستی امید خوشناو، استاندار اربیل و استانداران (دهوک، سلیمانیه، حلبچه) و هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی آرش زره تن لهونی، استاندار کردستان و استانداران (کرمانشاه، آذربایجان غربی). در این نشست سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل، مدیرکل روابط حکومت اقلیم کردستان و ایران، رؤسای اتاقهای بازرگانی، نمایندگان وزارتخانههای کشور و امور خارجه ایران و تعدادی دیگر از مقامات ارشد حضور داشتند. این توافقنامه بین هفت استان به منظور ارتقای بیشتر تردد تجاری در گذرگاههای مرزی بین دو طرف و حل هرگونه کاستی و مشکل امضا شد. دو طرف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، این دیدار را مهم توصیف کرده و بر تقویت روابط مردمی و تقویت حرکت های تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان تأکید کردند. در همین راستا، امید خوشناو، رئیس هیئت نمایندگی حکومت اقلیم کردستان، اعلام کرد که بحثها در مورد توسعه روابط، نتایج خوبی را به دنبال داشته است و همچنین تمایل و استراتژی حکومت اقلیم کردستان را برای توسعه بیشتر روابط در تمام سطوح ابراز کرد. سپس، آرش زره تن لهونی، رئیس هیئت جمهوری اسلامی ایران، از استانداران اقلیم کردستان به خاطر تمام کمکها و امکاناتی که در همه زمینهها ارائه دادهاند، تقدیر و تشکر کرد. او ابراز امیدواری کرد که نشست سنندج آغاز خوبی برای نزدیکی بیشتر شهرهای مرزی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران باشد.
استانداران اقلیم کردستان توافقنامههای مهم اقتصادی و تجاری امضا کردند
استانداران اقلیم کردستان توافقنامههای مهم اقتصادی و تجاری امضا کردند
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.