وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور خاورمیانه در پلتفرم X اعلام کرد که از توافق بین اقلیم کردستان و ایالات متحده و ادامه روابط تجاری خرسند است. امروز چهارشنبه، 21 مه 2025، پلتفرم X امور خاورمیانه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمريكاگزارش داد: ما خوشحالیم که روابط تجاری بین ایالات متحده و اقلیم کردستان عراق با امضای توافقنامههایی با شرکتهای آمریکایی در حال گسترش است. چنین مشارکتهایی تولید گاز در عراق را افزایش میدهد و به نفع هر دو کشور خواهد بود.این توییت پس از آن منتشر شد که وزارت نفت عراق روز سهشنبه اعلام کرد که اقدامات مربوط به قرارداد وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان برای سرمایهگذاری در میدان میران و میدان توپخانه-کردمیر در استان سلیمانیه را رد میکند. آنها همچنین اعلام کرده بودند: با وجود نیازهای داخلی برای افزایش حجم سرمایهگذاری گاز برای نیروگاهها، اما اقدامات انجام شده توسط اقلیم کردستان آشکارا خلاف قانون عراق است. وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان به وزارت نفت عراق پاسخ داده است. دولت اقلیم کردستان (KRG) بر تمام حقوق و اختیارات قانونی خود به عنوان یک نهاد فدرال در چارچوب قانون اساسی دائمی عراق که به وضوح حقوق و ویژگیهای اقلیم کردستان را تعریف میکند، تأکید دارد. وی گفت: ما مایلیم مجدداً تأکید کنیم که دو توافقنامهای که وزارتخانه ما با شرکتهای آمریکایی HKN و Western Zagros امضا کرده است، توافقنامهها و قراردادهای جدیدی نیستند، بلکه سالها پیش وجود داشتهاند. وزارت منابع طبیعی اعلام کرد: دادگاههای عراق قانونی بودن این توافقنامهها را به رسمیت شناختهاند و هیچ مشکل قانونی ندارند.
وزارت امور خارجه آمريكا: از گسترش روابط تجاری با اقلیم کردستان خرسندیم
وزارت امور خارجه آمريكا: از گسترش روابط تجاری با اقلیم کردستان خرسندیم
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.