ریبر احمد وزیر کشور دولت اقلیم کردستان میگوید قراردادهای امضا شده در حوزه انرژی در واشنگتن، گواهی بر اعتماد شرکتهای بزرگ جهان به اقلیم کردستان است و کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکایی خواهان سرمایهگذاری در اقلیم کردستان هستند. دیروز دوشنبه، 20 مه 2025، دو توافقنامه انرژی بین وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان و دو شرکت نفتی آمریکایی (HKN Energy و Western Zagros) در مراسمی به ریاست نخست وزیر مسرور بارزانی امضا شد. در همین راستا، ریبر احمد وزیر کشور دولت اقلیم کردستان، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آقای مسرور بارزانی اهمیت زیادی برای تولید داخلی قائل است. از زمان آغاز کابینهاش، یکی از موارد دستور کار او مربوط به توجه و حمایت از تولید داخلی و جذب سرمایه خارجی به اقلیم کردستان بوده است. او تأکید کرد که سفر نخست وزیر اقلیم کردستان به ایالات متحده، دستاورد دیگری از تجارت و سرمایهگذاری در سطح بالا با شرکتهای آمریکایی در حوزه گاز و نفت، در شرایط فعلی خاورمیانه و اقلیم کردستان ميباشد و این خود گواه دیگری است که اقلیم کردستان مورد اعتماد شرکتهای بزرگ و دوستان و رفقای ما در این حوزه است. کشورهای بزرگ اروپایی و ایالات متحده آمريكا به دنبال سرمایهگذاری در اینجا هستند و ما امیدواریم با این قراردادها آیندهای روشنتر برای اقلیم کردستان رقم بزنیم.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.