اربیل 31°C پنجشنبه 04 تیر 03:05

خامنه‌ای: فکر نمی‌کنم مذاکرات ما با آمریکا نتیجه‌ای داشته باشد

خامنه‌ای: فکر نمی‌کنم مذاکرات ما با آمریکا نتیجه‌ای داشته باشد
کوردستان TV
100%


رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: فکر نمی‌کنم مذاکرات ما با آمریکا در مورد توافق هسته‌ای نتیجه‌ای داشته باشد. امروز سه‌شنبه، 20 مه 2025، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در سالگرد درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق ایران، اعلام کرد: در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، او آشکارا گفت که ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد. اگرچه مذاکرات غیرمستقیم انجام شد، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: من هنوز فکر نمی‌کنم مذاکرات نتیجه‌ای داشته باشد و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. خامنه‌ای گفت که مقامات آمریکایی به او گفته‌اند که غنی‌سازی اورانیوم در ایران را نمی‌پذیرند و طرف آمریکایی باید سعی کند وقتی در مذاکرات غیرمستقیم صحبت می‌کند، اغراق نکند. او اضافه می‌کند: وقتی می‌گویند به ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم را نمی‌دهیم، اغراق است. هیچ‌کس انتظار اجازه آنها را ندارد. جمهوری اسلامی سیاست‌های خودش را دارد، روش‌های خودش را دارد، سیاست‌های خودش را اجرا می‌کند.
مقامات ارشد آمریکایی، از دونالد ترامپ گرفته تا مارکو روبیو و در نهایت استیو ویتکوف، رئیس هیئت مذاکره‌کننده آمریکا در ایران، آنها بارها اصرار داشته‌اند که ایران نباید به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد، در حالی که ایران می‌گوید مذاکرات در مورد غنی‌سازی اورانیوم خط قرمز است و ما از این حق دست نخواهیم کشید. دونالد ترامپ پس از بازگشت از سفر سه روزه به خاورمیانه در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: ایران نفت زیادی دارد، نفت کافی برای 300 سال دیگر، که نفت بسیار خوبی است. وقتی اینقدر نفت دارید، اگر برای اهداف نظامی نباشد، چه نیازی به برنامه هسته‌ای دارید؟ من این را نمی‌فهمم.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.