مبلغ هر دو قرارداد 110 میلیارد دلار خواهد بود
وزارت منابع طبیعی اقليم كردستان، به ریاست نخست وزیر مسرور بارزانی، عصر دوشنبه، دو توافقنامه مهم انرژی را با دو شرکت بزرگ آمریکایی در واشنگتن امضا کرد. شرکتهای نفتی آمریکایی HKN Energy و Western Zagros دو توافقنامه بزرگ با دولت اقلیم کردستان در زمینه توسعه بخش نفت امضا کردند. به گفته کارشناسان نفت و انرژی، این دو توافقنامه تأثیر مثبتی بر توسعه بخش نفت و انرژی و زیرساختهای اقتصادی در اقلیم کردستان خواهد داشت. دكتر کارخ خوشناو، کارشناس سیاست آمریکا و رئیس موسسه تحقیقاتی آمریکایی-کردی، گفت: اقلیم کردستان با امضای این دو قرارداد با شرکتهای آمریکایی وارد مرحله جدیدی خواهد شد، زیرا این توافقنامهها بسیار بزرگ هستند و مبلغ آنها به 110 میلیارد دلار میرسد. «سفر نخست وزیر اقلیم کردستان به ایالات متحده در این برهه حساس منطقه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. زیرا نخست وزیر در تلاش است تا روابط بین اقلیم کردستان و ایالات متحده را در سه سطح تقویت و گسترش دهد تا شراکت و اتحاد موجود با این سفر تقویت شود. این کارشناس گفت که دستور کار سفر هیئت نخست وزیر را میتوان در سه حوزه دید، اول از نظر روابط سیاسی و دیپلماتیک، که نخست وزیر در تلاش است با مقامات آمریکایی در کاخ سفید و کنگره انجام دهد. این اولین باری است که نخست وزیر در سطح بالایی با دولت دیدار میکند. ملاقات با مارکو روبیو، که هم وزیر امور خارجه و هم مشاور امنیت ملی است او پس از هنری کیسینجر دومین فردی است که دو سمت ارشد در دولت ایالات متحده را بر عهده دارد. مارکو متخصص خاورمیانه و مسئله کردها در منطقه است. او همچنین دوست نزدیک اقلیم کردستان است. آنچه مهم است این است که دونالد ترامپ زیاد گوش میدهد. حتی ضربالمثل رایج در بین سیاستمداران آمریکایی این است که اگر میخواهید ترامپ را ببینید، یا صدایی یا درخواستی دارید و شنیده میشود، کافی است آن را به مارکو روبیو بدهید.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.