دولت اقلیم کردستان دو توافقنامه مهم با یک شرکت آمریکایی امضا کرده است که آغاز مرحله جدیدی در روابط بین کردستان و ایالات متحده را رقم میزند. امروز سهشنبه 20 مه 2025 مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان، ویدئویی را در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی (X) منتشر کرد و نوشت: مرحله جدیدی در روابط کردستان و آمریکا با امضای دو توافقنامه مهم با شرکتهای HKN Energy و Western Zagros Resources به ارزش دهها میلیارد دلار آغاز خواهد شد که برق میلیونها نفر را تأمین میکند، شغل ایجاد میکند و اقتصاد کردستان را تقویت میکند. نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز شنبه 17 مه 2025 به دعوت دولت آمریکا وارد واشنگتن شد. در طول این سفر، قرار است نخست وزیر سلسله جلساتی را با مقامات ارشد دولت آمریکا و کنگره برگزار کند. او همچنین با سرمایهگذاران و کارآفرینان آمریکایی در مورد توسعه روابط اقتصادی و تجاری گفتگو خواهد کرد. موضوع اصلی مذاکرات بین نخست وزیر و مقامات آمریکایی، تقویت و توسعه بیشتر روابط و مشارکت استراتژیک بین اقلیم کردستان و ایالات متحده است. آنها همچنین در مورد آخرین تحولات وضعیت عمومی عراق و منطقه گفتگو کردند. نخست وزیر همچنین در یک بحث ویژه در مجمع انرژی در واشنگتن با عنوان «آینده انرژی در اقلیم کردستان» شرکت خواهند کرد که چشمانداز اقلیم کردستان برای توسعه بخش انرژی را ارائه میدهد و فرصتهای سرمایهگذاری در این بخش را برجسته میکند.
مسرور بارزانی: مرحله جدیدی از روابط بین کردستان و ایالات متحده آغاز خواهد شد
مسرور بارزانی: مرحله جدیدی از روابط بین کردستان و ایالات متحده آغاز خواهد شد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.