یک کارشناس سیاسی در تهران میگوید مذاکرات ایران و آمریکا در آستانه شکست است. محمد علی حکیم، تحلیلگر سیاسی در تهران، در مصاحبه با بغداد الیوم گفت: ایران از مذاکرات آمریکا خارج می شود زیرا آمریکا نه تنها خواستار کاهش غنی سازی اورانیوم است، بلکه خواستار لغو کامل برنامه هسته ای ایران نیز هست. او گفت: فشار آمریکا برای لغو برنامه هسته ای ایران به جای کاهش غنی سازی اورانیوم به 50 درصد، آغاز فروپاشی مذاکرات بین تهران و واشنگتن است. او گفت: این تغییر بزرگ در موضع ایالات متحده نتیجه فشار لابی اسرائیل، به ویژه بنیامین نتانیاهو است که بر ترامپ نفوذ دارند و اگر مذاکرات شکست بخورد و اوضاع منطقه رو به وخامت بگذارد، اولین تهدید متوجه عراق است که تأثیر و خسارت سیاسی، امنیتی و اقتصادی بسیار زیادی خواهد داشت که کنترل اوضاع دشوار است.
احتمال شکست مذاکرات ایران و آمریکا، عراق را در معرض خطر جدی قرار میدهد
احتمال شکست مذاکرات ایران و آمریکا، عراق را در معرض خطر جدی قرار میدهد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.