امروز صبح بعد از حمله پاکستان به چندین بخش از هند ، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان، پیشنهاد مذاکرات با میانجیگری واشنگتن بین دو کشور را مطرح کرد. امروز شنبه، 10مه 2025، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، با عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، تماس گرفته و پیشنهاد داده است که برای کاهش تنشها بین پاکستان و هند، پای میز مذاکره بروند. گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه آمریکا با ژنرال عاصم پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع پاکستان امروز اعلام کرد. در تلافی حملات روز چهارشنبه، ما به چندین تأسیسات نظامی در هند حمله کردیم. تامی بروس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در تماس تلفنیاش، وزیر امور خارجه آمریکا از هر دو کشور خواست تا یکدیگر را به رسمیت بشناسند و از طریق گفتگو راهی برای کاهش تنشها بیابند. مارکو روبیو از ژنرال عاصم منیر خواست تا فوراً مذاکرات با هند را برای جلوگیری از تشدید درگیری آنها آغاز کند و آمادگی واشنگتن را برای میانجیگری تکرار کرد.
آمریکا برای میانجیگری بین هند و پاکستان اعلام آمادگی کرد
آمریکا برای میانجیگری بین هند و پاکستان اعلام آمادگی کرد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.