اسرائیل کاتس، وزیر دفاع اسرائیل، تهدید کرده است که در صورت ادامه حملات حوثیهای یمن به اسرائیل، به این کشور حمله خواهد کرد. وزیر اسرائیلی در بیانیهای امروز پنجشنبه، 8 مه 2025، در سایت شبکه اجتماعی خود (X) با اشاره به حملات دو روز پیش به صنعا و مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن گفت: آنچه اسرائیل با حوثی ها کرد، با ایران خواهد کرد. او گفت: اسرائیل قادر است با نیروهای خود از خود در برابر هرگونه تهدید و دشمنی دفاع کند. او گفت: آنچه با حزبالله در بیروت، حماس در غزه، اسد در دمشق و حوثیها در یمن کردیم، با شما در تهران خواهیم کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه گفت: اسرائیل قادر به دفاع از خود است. با اشاره به توافق بین ایالات متحده و حوثیها از طریق سلطنت عمان. بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، روز سهشنبه از توافق آتشبس بین حوثیها و ایالات متحده خبر دادو گفت: هیچ یک از طرفین، از جمله کشتیهای آمریکایی در دریای سرخ و تنگه باب المندب، دیگری را هدف قرار نخواهند داد. این اتفاق اندکی پس از تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تعلیق عملیات نظامی علیه حوثیها رخ داد. ترامپ در آن زمان گفت: حوثیها موافقت کردهاند که حمله به کشتیهای تجاری در دریای سرخ را متوقف کنند و افزود که آنها تسلیم شدهاند. پس از آغاز جنگ در غزه، حوثیها حمله به کشتیها در دریای سرخ و دریای عرب را آغاز کردند و ادعا کردند که با اسرائیل مرتبط هستند یا به سمت اسرائیل میروند و تأکید کردند که این اقدام برای حمایت از فلسطینیان نوار غزه است. حوثیها همچنین در واکنش به حملاتی که اوایل امسال توسط این دو کشور انجام شد، حملات خود علیه کشتیهای آمریکایی و بریتانیایی را تشدید کردهاند. اما از مارس 2025، ایالات متحده یک کمپین هوایی فشرده علیه حوثیها در یمن آغاز کرده و روزانه حملاتی را انجام میدهد. دو روز پیش، اسرائیل دهها حمله به فرودگاههای صنعا و حدیده انجام داد که منجر به اختلال کامل در فرودگاههای یمن و وارد شدن خساراتی شد که تخمین زده میشود 500 میلیون دلار باشد.
وزیر دفاع اسرائیل: آنچه با حوثیها کردیم، با ایران هم خواهیم کرد
وزیر دفاع اسرائیل: آنچه با حوثیها کردیم، با ایران هم خواهیم کرد
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.