عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که برنامه غنیسازی اورانیوم ایران قابل مذاکره نیست و تأکید کرده است که همه کشورها حق دارند برنامه هستهای خود را به صورت صلحآمیز و مدنی توسعه دهند. عراقچی به تلویزیون ایران گفت که تهران قصد ندارد غنیسازی اورانیوم را کنار بگذارد و کشورش به دنبال سلاح هستهای نیست. او درخواستهای آمریکا مبنی بر اینکه ایران برنامه غنیسازی اورانیوم خود را کنار بگذارد، رد کرد و گفت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از این موضوع مطلع شده است. مذاکرات آمریکا با ایران سه دور را پشت سر گذاشته و قرار است وارد دور چهارم شود. عمان اعلام کرد که دور چهارم مذاکرات هستهای بین واشنگتن و تهران که قرار بود روز شنبه برگزار شود، به تعویق افتاده است. روز جمعه، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی موقت ایالات متحده، تأکید کرد که ایران باید از غنیسازی اورانیوم و توسعه موشکهای دوربرد خودداری کند. روبیو در مصاحبه با فاکس نیوز افزود: آنها باید حمایت از تروریستها و کمک به حوثیها را متوقف کنند، باید توسعه موشکهای دوربرد که هدفی جز داشتن سلاح هستهای ندارند را متوقف کنند و باید غنیسازی اورانیوم را متوقف کنند.
وزیر امور خارجه ایران: غنیسازی اورانیوم قابل مذاکره نیست
وزیر امور خارجه ایران: غنیسازی اورانیوم قابل مذاکره نیست
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.