گزارشگران بدون مرز گزارش سالانهای در مورد ارزیابی آزادی مطبوعات منتشر کرده است. در چارچوب برنامه ارزیابی ایران، چین، سوریه، کره شمالی، اریتره و افغانستان در انتهای این فهرست قرار دارند، در حالی که عراق در بین 180 کشور، رتبه 165 را کسب کرده است. امروز شنبه، 3 مه 2025 سازمان گزارشگران بدون مرز گزارش سالانه خود در مورد آزادی مطبوعات در جهان را منتشر کرد. نروژ به عنوان بهترین کشور از نظر آزادی مطبوعات انتخاب شد و پس از آن ایران، چین، سوریه، کره شمالی، اریتره و افغانستان قرار گرفتند. اریتره در رتبه 180، کره شمالی 179، چین 178، سوریه 177، ایران 176 و افغانستان 175 قرار دارند كه بدترین کشورهای جهان از نظر آزادی مطبوعات محسوب میشوند و عراق در رتبه 155 قرار دارد. عراق در سال 2024 از نظر آزادی رسانهها در بین 180 کشور، رتبه 169 را داشت، اما امسال چندین پله بهبود یافته و در رتبه 155 جهان از نظر آزادی مطبوعات قرار گرفته است. در گزارش این سازمان آمده است؛ درست است که حمله به روزنامهنگاران آشکارترین نقض حقوق آنها محسوب میشود. اما در طول یک سال گذشته، کاهش بودجه و کاهش توان مالی رسانه ها یکی دیگر از عوامل افول کار رسانه ای در جهان بوده است. سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) خاورمیانه را بدترین منطقه جهان برای روزنامهنگاری و کار رسانهای توصیف کرده است. در خاورمیانه، تنها کشوری که از نظر کار رسانهای برجسته است، قطر است که رتبه 79 را دارد. نروژ در صدر این فهرست قرار گرفت، در حالی که آمريكا با دو رتبه سقوط به رتبه 57 رسید. ترکیه از نظر آزادی مطبوعات نیز چند پله سقوط کرد و در رتبه 159 قرار گرفت.
خبرنگاران بدون مرز: خاورمیانه بدترین منطقه برای کار رسانهای است
خبرنگاران بدون مرز: خاورمیانه بدترین منطقه برای کار رسانهای است
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.