اربیل 15°C چهارشنبه 05 اردیبهشت 08:57

در مورد یکی از خدمات دولتی رایگان در اقليم كردستان بيشتر بدانيد

در مورد یکی از خدمات دولتی رایگان در اقليم كردستان بيشتر بدانيد
کوردستان TV
100%



مرکز هماهنگی اورژانس (122) بخشی از بخش های عملیات پزشکی اداره کل بهداشت اربیل است. این مرکز به صورت مستمر در خدمت شهروندان است تا در صورت بروز هرگونه حادثه ناخواسته اقدامات اولیه را انجام دهد.
دکتر رضا انور محمد، مدیر بخش عملیات پزشکی اداره بهداشت اربیل، گفت: تیم های بهداشتی به صورت رایگان در خدمت شهروندان در هنگام تماس با خط خواهند بود. تماس ها توسط تیم های ما در اتاق کنترل پاسخ داده می شود و تیم های اورژانس و آمبولانس ها آماده و به محل تعیین شده اعزام می شوند.
در اربیل تنها یک مرکز اصلی وجود دارد، اما ما چندین مرکز اورژانس در جاده خانزاد - پیرمام داریم: مرکز بهداشت خانزاد در جاده کسنازان، مرکز بهداشت فیض هادی آقا و یک مرکز در بندر گومسپان. ما یک مرکز اورژانس در شراوه در جاده کرکوک راه اندازی کرده ایم، در حالی که اداره کل بهداشت اربیل در نظر دارد مرکزی را در جاده مخمور-موصل افتتاح کند.
وی در خصوص برنامه سال جدید گفت: در سال 2023 برنامه ایجاد مرکز هماهنگی از طریق وزارت کشور وجود دارد. این اتاق شامل دفاع مدنی، امنیتی، پلیس، کمک های اولیه، پیشگیری از جرم است، به طوری که می تواند همه این بخش ها را در بر گیرد و آنها را در یک اتاق کنترل گرد هم آورد تا همه با هم به صحنه برسند. در عین حال باید نقشه های الکترونیکی و موتورولا روی تمام آمبولانس ها و خودروها نصب شود تا سریعتر به محل حادثه برسند.
وی افزود: مرکز هماهنگی اورژانس در سال 2023 حدود 4000 اورژانس و حادثه را ثبت کرده است که تیم های خدمات رسان به آنها رسیده اند. این در حالی است که تخلیه سایر قسمت ها مانند انتقال بیماران یا اجساد با موارد اورژانسی متفاوت است.
در همین حال رزگار عبدالرزاق عبدالقادر، رئیس مرکز هماهنگی فوریت ها و فوریت های پزشکی گفت: این خدمت برای ارائه خدمات کمک های اولیه به شهروندان اعم از موارد اورژانسی مانند سوختگی یا ترافیک و یا آتش سوزی و حوادث جنگی است.
«حوادث مختلفی وجود دارد. حوادثی که رخ می دهد بیشتر ترافیک، سوختگی یا آتش سوزی است، همچنین موارد اورژانسی فشار خون، دیابت یا سکته در بازارها و اماکن عمومی وجود دارد که ما به آنها کمک می کنیم، بنابراین در این مواقع تیم های ما مطلع شده و در محل حاضر می شوند.
وی بیان کرد: امیدواریم شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه با تلفن های 122 تماس بگیرند تا تیم ها به محل حادثه برسند و بهترین خدمات درمانی علمی را انجام دهند در غیر این صورت آسیب بیشتری به بیمار وارد می کنند. لذا از افرادی که با کمک های اولیه آشنایی ندارند خواهشمندیم تا رسیدن تیم های اورژانس به بیمار دست نزنند.

کردستان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.